گفت و گو با سارا حاتمی بازیگر زخم کاری

نمانامه: سارا حاتمی بازیگر نقش مائده در سریال «زخم‌کاری» در گفت‌وگو با روزنامه هفت صبح گفت: من حدود یک‌سال و نیم پیش آقای اشکان خطیبی کلاس می‌رفتم. آقای خطیبی من را به آقای کیومرث مرادی پیشنهاد کردند. رفتم دفترشان، تست دادم. گفتند خبر می‌دهیم. چند روز بعد زنگ زدند و گفتند دوباره بیا دفتر. رفتم دوباره یک تست دیگر دادم و قبول کردند.
چیزی که خیلی بهش اهمیت می‌دادند، چشم بود. یعنی اینکه می‌خواستند بازیگر بتواند حسی که مد نظر آنهاست را با چشم‌هایش نشان دهد. مثلا می‌گفتند فقط با چشمت بدون هیچ دیالوگ یا میمیک صورت به ما نشان بده عصبانی هستی. فقط چشم‌هایت نشان دهد عصبانی هستی یا خوشحالی یا ناراحتی. این هم خیلی سخت بود.
قبل از اینکه فیلمبرداری شروع شود، هم من و هم مرتضی حدود ۱۰جلسه رفتیم سوارکاری یاد گرفتیم. بعد در کار استفاده کردیم. واقعا برایم کار با اسب سخت بود. اما کم‌کم وقتی یاد گرفتم ترسم ریخت و الان برایم جالب است که یاد گرفته‌ام.

من خودم همیشه به عنوان تشکر به آقای مهدویان می‌گویم چیزهایی که در این مدت یاد گرفته‌ام به قدری زیاد است که نمی‌دانم چطور استفاده کنم. برایم مثل کلاس درسی بود که صددرصد بازدهی دارد. تجربه‌ خیلی خیلی خوبی بود برای من. همه آنقدر انرژی خوبی داشتند من هیچ‌وقت این استرس را نداشتم که اگر دیالوگم را فراموش کنم چه اتفاقی می‌افتد؟ این اطمینان را بهم می‌دادند برای همین با آرامش می‌رفتم کارم را انجام می‌دادم و باعث می‌شد اصلا به چیز دیگری فکر نکنم.

این بازیگر در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کردی این سریال تا این حد پرمخاطب شود و آنقدر زود دیده شوی خاطر نشان کرد:ما آن اوایل اجازه نداشتیم وسط فیلمبرداری، کار را ببینیم. موقع تدوین هم آقای مهدویان می‌گفتند شما نیایید. بعد از چندماه بهمان گفتند حالا می‌توانید بیایید ببینید. لحظه‌ای که رفتم و یک بخش را دیدم، کاملا عوض شدم. عاشق نقشم شدم. باورم نمی‌شد. همه‌‌اش می‌گفتم چطور ممکن است؟ چرا آنقدر خوب شده؟ مگر می‌شود؟ اصلا هیجان‌زده شده بودم. از آن موقع به بعد بیشتر متوجه شدم که در چه جایگاهی قرار دارم.

وی در مورد بازخوردهای بازی‌اش گفت: بازخوردها هم خوب بوده هم بد. هرکس نظر خودش را دارد. اما بازخورد خوب خیلی داشتم. فعلا چند تا فیلم کوتاه بهم پیشنهاد شده.

آقای عزتی یکبار بهم گفتند این کاری که داری انجام می‌دهی توی تاریخ ثبت می‌شود. چند سال هم بگذرد اگر کسی اسمت را سرچ کند اسم این کار می‌آید. اثر تو همیشه باقی می‌ماند، پس خیلی مهم است که چه کاری را با چه کیفیتی انجام دهی. چون ثبت می‌شود و دیگر نمی‌توانی عوضش کنی.
.
جواد عزتی واقعا درجه یک است. نمی‌دانم در توصیفش چه بگویم بس که خوبند. به من و مرتضی واقعا کمک کردند. یک سری جاهایی که حس می‌کردیم هر کاری می‌کنیم آن چیزی که توی ذهنمان است نمی‌شود، سریع می‌رفتیم سراغ آقای عزتی. چون می‌دانستیم هرچه می‌گفتند آنقدر روی ما تاثیر داشت که سریع حل می‌شد. ایشان که بهمان می‌گفتند انگار همان ایراد حل می‌شد. خیلی عجیب بود. از هر جهت تاثیر زیادی روی ما داشتند و واقعا کمک‌مان می‌کردند. اصلا فکر می‌کنم یکی از دلایلی که می‌گویم انرژی و حس خوبی در پشت صحنه وجود داشت به شخص خود آقای عزتی برمی‌گشت. تا می‌آمدند این حس خوب را به همه منتقل می‌کردند. اگر اتفاقی افتاده بود که بچه‌ها انرژی نداشتند، همین که آقای عزتی می‌آمد همه‌ انرژی‌ها برمی‌گشت. یکی از مهمترین تاثیرها را آقای عزتی داشتند توی همه چیز.