فیلم «دوزیست» به کارگردانی برزو نیک نژاد

پایگاه خبری نمانامه: فیلم «دوزیست» به نویسندگی وکارگردانی برزو نیک نژاد و تهیه کنندگی سعید خانی، در سانس آخر از چهارمین روز سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر اکران شد. فیلمی که توانسته در فهرست منتخبان اکران مردمی نیز قرار بگیرد.

در این فیلم الهام اخوان، چهره آشنا در تئاتر برای نخستین بار به سینما معرفی شده و بازی او مورد توجه هم قرار گرفته است. این بازیگر تازه سینما پیش از این فیلم در دو پروژه دیگر برزو نیک نژاد در سمت منشی صحنه فعالیت داشته، اما در این فیلم به عنوان بازیگر در نقش کاراکتری به نام مریم در مقابل جواد عزتی و ستاره پسیانی حضور دارد.

اخوان درباره نحوه پیوستنش به این فیلم به بانی فیلم گفت:برزو نیک نژاد و سعید خانی بعد از تماشای اجرای من در یکی از تئاتر ها تصمیم به انتخاب من برای بازی در نقش مریم را گرفتند. من این انتخاب را هدیه الهی می دانم، زیرا از محدودیت ورود بازیگران تئاتر به سینما آگاهم و امیدوارم این فرصت برای همه همکاران مستعد در تئاتر ایجاد شود.

او افزود:انتخاب من علاوه بر نگاه مثبت آقای نیک نژاد به بازیگری ام،  به دلیل ناآشنایی چهره ام برای مخاطب نیز بوده است. کارگردان به دنبال چهره ای بود که ذهن مخاطب را به یاد تیپ های بازیگری خاصی نیندازد.

این بازیگر درباره این نقش بیان کرد: دختری که وارد فضایی می شود و همه چیز تغییر می کند، اما این تغییر به معنای شهرآشوبی کاراکتر نیست، بلکه به دلیل پایبندی او به اهدافش است. من بر اساس آموزه های آقای نیک نژاد سعی کردم در لحظه حضور داشته باشم و در لحظه نقش آفرینی داشته باشم؛ یعنی مانند زندگی واقعی با کاراکتر مریم حرکت کنم. چهره ام با گریم ماهرانه ایمان امیدواری و کلاه گیسی که برایم طراحی شد، بسیار غمگین و خسته به نظر می آمد و جواد عزتی و برزو نیک نژاد به من می گفتند که اصلا در حال و هوای اندوهگین نباش و به لحظه حال کاراکتر فکر کن.

او در ادامه نگاه منتقدان و مخاطبان سینما و رسانه را درباره بازی اش مثبت برشمرد و گفت: اکثر نظرها تاکنون مثبت بوده و درواقع اهالی سینما و رسانه معتقدند بازی من در پایان فیلم غیر قابل پیش بینی است و به طور کلی نقش مریم حیرت زده شان کرده است. نمونه کاراکتر مریم در جامعه ما زیاد به چشم می خورد، زیرا دختران بسیاری پای هدفشان می ایستند و اینجا هدف و یا بهشت مریم نگه داری فرزندش است.

اخوان در پایان تاکید کرد: جواد عزتی درباره بازی من در فیلم «دوزیست» می گفت تو مثل همستر این نقش را در آغوش گرفتی و با خود همه جا می بری! من افتخار می کنم که با بازیگرانی مانند جواد عزتی و ستاره پسیانی همکاری داشتم و در مقابلشان ایفای نقش کردم.

جواد عزتی، هادی حجازی فر، ستاره پسیانی، پژمان جمشیدی  مانی حقیقی و سعید پورصمیمی از دیگر بازیگران این فیلم‌سینمایی هستند.