حضور متفاوت جواد عزتی در فیلم جان دار!

مائده کاشیان در روزنامه خراسان درباره بازی جواد عزتی در فیلم «جان دار» نوشت: اگرچه که بیشتر شخصیت‌هایی که جواد عزتی بازی کرده، هرکدام ویژگی‌های متفاوتی دارند، اما نکته مشترکی که درباره آن ها دیده می‌شود، این است که کاراکترها اکثرا آدم خوب‌های قصه بوده‌اند و در واقع دوز پلیدیشان بسیار پایین یا حتی صفر بوده است. اگر آثار کارنامه او را مرور کنید، می‌توان گفت حداقل در ۶ سال گذشته، جواد عزتی را در نقشی مشابه شخصیت «یاسر» در فیلم «جاندار» ندیده‌ایم؛ یک شخصیت منفی تمام عیار.
.
.
جواد عزتی در این فیلم به خوبی از پس ایفای نقش سخت شخصیت «یاسر» برآمده است. او جوانی عصبی، بدجنس، پر از عقده و کینه و در عین حال ترحم برانگیز است که به بهانه اتفاقاتی که در فیلم می بینیم، مقابل خانواده اصلی قصه قرار می‌گیرد. عزتی در همان اوایل ورودش به قصه، ناگهان واکنشی از خود بروز میدهد که مخاطب را با آن وجه عصبی و ناتعادل از نظر روانی شخصیت «یاسر» آشنا میکند. این واکنش چنان باورپذیر و تأثیرگذار است که تماشاگر را درست مانند آدم‌هایی که در آن موقعیت شاهد او هستند، غافلگیر می‌کند و یک جور حس هم ذات پنداری با دیگر کاراکترهای مقابل «یاسر»، در مخاطب ایجاد می کند.
.
.
وقتی داستان پیش می‌رود و رازها آشکار مى‌شود، لایه‌هاى مختلف کاراکتر او بیشتر رو مى شود و تماشاگر بیشتر با حقیقت پلید شخصیت‌اش آشنا می شود. او در یکی از سکانس‌ها هم که ظاهرا خونسرد به نظر می‌رسد، سعی می‌کند حس کینه و نفرتی را که راجع به خانواده اصلی قصه دارد، همچنان در چهره‌اش حفظ کند تا از حقیقت شخصیت‌اش فاصله نگیرد.
.
.
جواد عزتی با نقش آفرینی فوق العاده خود موفق می‌شود، نسبت به کاراکتر «یاسر»، در دل مخاطب نفرت ایجاد کند و این دقیقًا همان اتفاقی است که باید در فیلم بیفتد تا اقدامات بعدی او تا پایان قصه برای تماشاگر مهم شود و هر لحظه منتظر باشد که واکنش این شخصیت را در برابر وضعیتی که پیش آمده، ببیند.