حذف ۱۸ سکانس مهم از فیلم شاه کش!

🎬
کارگردان «شاه کش» در برنامه سینمایی «هفت»: این فیلم ما نیست!/ ۱۸ سکانس مهم فیلم حذف شد!
.
وحید امیرخانی کارگردان فیلم در حال اکران «شاه‌کش» شب گذشته با حضور در برنامه «هفت» در اعتراض به ممیزی‌های وارد شده به فیلمش گفت: کاش مخاطبان سینمای ما فیلمنامه نوشته شده را می‌دیدند. پایان‌بندی فیلم کاملا عوض شد. یک شخصیت پلیس در فیلم داریم که کاملا در قصه تغییر کرد. ما فیلم را با پروانه ساختی که وزارت ارشاد برایمان صادر کرد تولید کردیم.
.
وی افزود: ما دمای منفی ۱۸ درجه را در مثبت ۴۰ درجه دکور زدیم. همه چیز برای تولید یک فیلم به سختی مهیا می‌شود. نهادی به ما گفتند اگر این پایان‌بندی باشد فیلم قطعا اکران نمی‌شود. ۱۸ سکانس مهم حذف شد و با چهار سکانس فیلم را جمع‌بندی کردیم. یک فیلمی در این شرایط ساخته می‌شود که قطعا هنرپیشه‌ها به پایان‌بندی آن امیدوار بودند.
.
امیرخانی گفت: در فیلم ما هفت – هشت نفر سیمرغ بگیر وجود داشت و می‌گفتند نبود آن در جشنواره سال ۹۶ شوخی است. شب انتخاب فیلم‌های جشنواره گفته شد فیلم قرار است اصلا در جشنواره حضور نداشته باشد. حتی دوستان منتقدی که فیلم را نقد می‌کردند گفتند از لحاظ دستاوردهای هنری جایش در جشنواره خالی بود. دوست ندارم فیلم بخاطر تبلیغات فرامتنی به فروش برسد. شب قبل اکران به تهیه‌کننده گفتند به دلیل حضور یک خانم نمی‌توان در بیلبوردهای شهری تبلیغات داشته باشید.
.
عباس نادران تهیه‌کننده این فیلم نیز در این برنامه با اشاره با مشکلاتی که در تولید با آن مواجه بودند گفت: ما ۳۰ ساعت جلسات مکرر داشتیم که بتوانیم فیلم را اکران کنیم. سوالات مخاطبان از ما این بود که با وجود شروع طوفانی فیلم، چرا پایان‌بندی اینگونه بود؟ اتفاقی که افتاد این بود که ما به شدت تهدید شدیم. شاه کشی که الان در پرده سینما می‌بینیم ملغمه‌ای از چند حذف و اضافه است.
.
وی افزود: این فیلم دو سال پیش با تلاش ۱۰۰ نفر و در چهار – پنج ماه ساخته شد. ما امروز با واژه‌ای به نام بالا روبرو هستیم‌ که نمی‌دانیم کجاست. هر جایی با سلیقه خود با فیلم برخورد می‌کند. جمله دردناکی که از یکی از مسئولان سازمان سینمایی شنیدم این بود که فیلم کمدی پرفروش بساز! کمدی‌های بفروش خب خط قرمزهای خود را دارد. دردسر پروانه ساخت و نمایش و اکران کمدی‌ها راحت‌تر از فیلم‌های اجتماعی است. ما در یک مسابقه رالی شرکت کردیم که در ابتدای مسابقه چهار چرخمان را پنجر کردند و گفتند برنده شوید.
.