«هفت خان» با محمدرضا گلزار؛ دست و پا زدن برای اندکی بیننده!

پایگاه خبری نمانامه: «هفت خان»روز گذشته قسمت ٢٢ برنامه «هفت خان» با اجرای محمدرضا گلزار از پلتفرم نماوا پخش شد. برنامه ای که در این قسمت آن به عنوان مهمان از محمدامین کریم پور و همسرش دعوت کرده بود تا شاید بتواند به واسطه یکی از اینفلوئنسر های اینستاگرامی کمی به بیننده های خود اضافه کند و الحق که نماوا هم تا جایی که شد در تمامی صفحات تحت قرارداد خود تیزرهای این برنامه را پخش کرد اما آیا حضور محمدامین کریم پور و همسرش جذابیتی برای مخاطب دارد؟!

«هفت خان» قبل از پخش خود با تبلیغات گسترده در صفحات سینمایی و حاشیه ای و همچنین بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر هم نتوانست بیننده ای در شبکه خانگی جذب کند و در نهایت باعث شد تبدیل به کم مخاطب ترین برنامه در شبکه خانگی شود. این اتفاق نشان داد که فرمول تکراری مسابقه «برنده باش» در شبکه خانگی حتی با هزینه های گسترده نماوا چه برای گلزار و چه برای تبلیغات، بازخورد خاصی ندارد چون مخاطبین شبکه خانگی باهوش تر از مخاطبین صداسیما هستند که با ورژن های سطحی، جذب مسابقات و برنامه های ترکیبی شوند.

در اکثر لحظات برنامه، یکنواختی خاصی در اجرای محمدرضا گلزار شاهد هستیم به همین دلیل ریتم مسابقه خسته کننده است حتی وقتی طبق پیگیری های سینما نوین یکی از عوامل برنامه روی خط می‌آید و مثلا می‌گوید که اشتباهی ساعت ١٢ شب با او تماس گرفته اند…؛)

این شکست برای تیم سازنده هم شوکه کننده بود چون فکر می‌کردند با حضور گلزار قطعا رکورد بیننده را در شبکه خانگی خواهند زد اما این اتفاق رخ نداد.

در کل این اتفاق خوبی است که مردم باهوش تر از قبل شده اند و دیگر راضی نمیشوند مسابقه ای که سوالات پیش پا افتاده ای طراحی می‌کند را تماشا کنند.

مسابقه های مختلفی در سال های اخیر برای تلویزیون ساخته شد اما هیچ کدام از این مسابقات اطلاعات عمومی نتوانستند موفقیت هایی که منوچهر نوذری در «مسابقه هفته» ایجاد کرد را تکرار کنند چون تفکر مشخصی در این مسابقات دیده نمیشد و تنها با بودجه های هنگفت و با چهره های بازیگری سعی در برنامه سازی کرده اند.

در پایان به این نتیجه میرسیم با هر محتوای سطحی نمیتوان مخاطبین را راضی کرد حتی اگر ادعای بالا بردن سطح آگاهی مردم باشد. ادعایی که نه تنها برنامه ای مثل «کتاب باز» آن را ندارد بلکه به آن عمل می‌کند.