اختتامیه سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان استان تهران

پایگاه خبری نمانامه: عصر امروز ۸ اسفند با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره)، در حرم مطهر بنیان گذارکبیر انقلاب اسلامی اختتامیه سیزدهمین دوره مسابقات قرانی مدهامتان استان تهران با همکاری بنیاد علمی قرآن و کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران  برگزار شد.



در این مراسم از پرفسور سید حسن امین استاد سابق دانشگاه کالدونیان گلاسکو به خاطر ترجمه منظوم بخشی از قرآن مجید به فارسی و تطبیق کاتای زرتشت با آیات قرآنی در جلد سوم شاهنامه امین، توسط سید حسن خمینی تقدیر به عمل آمد.

بنابراین گزارش حجت الاسلام و المسلمین قدیریان در سخنانی در این مراسم گفت: سیره قرآن ما را  گرد هم جمع کرد. جمعی قرآنی را دور یکدیگر جمع کرده ایم و در حرم مطهر بنیان گذار انقلاب اسلامی شاهد و ناظر این جمع هستیم.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران افزود: قصد اعلام آمار ندارم، اما در حضور دست اندرکاران و بزرگوارانی که در کار برگزاری مسابقات قرآن ما را یاری کردند و زحمات زیادی برای برگزاری مسابقات در روزهای گذشته تا به امروز کشیدند تا امروز در چنین جمعی دور یکدیگر جمع شویم و اختتامیه را برگزار کنیم بی انصافی است.

وی بیان کرد:۷۶۰ شرکت کننده خواهر و برادر از سن ۱۶ تا ۳۰ و از سن ۷ تا ۱۶ سال در ۸ مرحله و ۸ موضوع در حرم مطهر امام خمینی (ره) به رقابت و مسابقه با یکدیگر پرداختند و داوران نظارت کردند و زحمات بسیاری کشیدند که از بین این افراد ۲۸۰ نفر به مرحله استانی و مسابقات استانی راه پیدا کردند که در سوم اسفند در حرم مطهر امام خمینی (ره) به صورت بسیار منسجم برگزار شد. همه دست به دست یکدیگر دادند و دبیرخانه استان تهران تلاش کرد تا این ۲۸۰ نفر تا مرحله برگزیدگان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین قدیریان تاکید کرد: فراموش نکنیم کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برابر دستور مقام معظم رهبری و به جهت مصوبه ۳۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۷۱ بنیان گذاری شده است.درراس این مجموعه حجت الاسلام دکتر حبیب رضا ارزانی قرار دارد که در این مراسم هم حضور دارند. حجت السلام ارزانی به دبیرخانه استان تهران نگاه ویژه ای دارند و ما از این بابت از طرف مدیران مسئول کانون ها و از طرف خودمان از ایشان تشکر می کنیم.

وی در پایان  افزود:امیدواریم با اتحاد و انسجام و با تشکیلات انقلابی که مدیران مسئول کانون ها در کانون های فرهنگی هنری رقم خواهند زد در چهار حوزه دین، رسانه، هنر و فرهنگ بتوانیم در مساجد و محلات حضور موثری داشته باشیم.  این مهم محقق نمی شود مگر اینکه در تمامی صحنه ها همه با یکدیگر دست یاری بدهیم.