نخستین دوره جایزه‌ ادبی گروه پنامبرا برگزار شد

گزارش: وحید رستمی

نمانامه: اولین دوره جایزه‌ی ادبی گروه پنامبرا برای علاقمندان به شعر در کشور ایتالیا برگزار شد. این گروه ادبی فعال در ایران در حالی اولین دوره مسابقه خود را برگزار کرد که با استقبال بی نظیر شرکت کنندگان ایتالیایی رو به رو شد.
بر اساس فراخوان اولین دوره‌ی جایزه‌ی ادبی گروه پنامبرا از شاعران ایتالیایی دعوت شده تا آثار خود را در قالب شعر آزاد با موضوع ” فصل بهار” به دبیرخانه گروه ادبی بین المللی پنامبرا ارسال کنند.
براساس فراخوان منتشرشده، آثار ارسالی می بایست در قالب شعر حداکثر سی مصرعی و به زبان ایتالیایی که در داخل کشور ایتالیا به چاپ نرسیده باشند و با موضوع فصل بهار باشند. آثار ارسالی از تاریخ بیستم فوریه مورد داوری قرار گرفتند و بر اساس امتیاز کسب شده رتبه بندی شدند. به سه اثر برتر مسابقه لوح تقدیر اهدا خواهد شد و ترجمه اشعار به فارسی در اختیار علاقمندان شعر قرار خواهد گرفت.
گروه ادبی پنامبرا پیش از این مسابقه در جشنواره های بین المللی ادبی کشور ایتالیا با شاعران فارسی زبان شرکت کرده بود و چندین مقام به دست آورده بود.
ضمن اینکه این گروه چندین کتاب به زبانهای ایتالیایی و فارسی در کشورهای ایران و ایتالیا به چاپ رسانده و با هدف گسترش ادبیات جهان در ایران به فعالیت های خود ادامه می دهد.