مخالفت دنیل کریگ با بازی یک زن در نقش جیمز باند

 

پایگاه خبری نمانامه: کریگ موضعش را در قبال تبدیل جیمز باند به یک کاراکتر زن را مشخص کرد. با پایان یافتن دوران بازی نقش جیمز باند برای دنیل کریگ، حالا اصلی‌ترین مسئله بازیگر جایگزین کریگ برای نقش جیمز باند است. گمانه‌زنی‌های بسیاری در این سال‌ها شده و با جریان اخیر قدرت زنان و #metoo حتی گزینه انتخاب یک بازیگر زن برای جیمز باند هم مطرح شده است. و حالا آخرین جیمز باند هم نظر خود را در این مورد گفته.

کریگ در گفتگو با «رادیو تایمز» گفته:« مسئله ساده است، باید نقش‌های بهتری برای زنان و بازیگران رنگین پوست به وجود بیاید. اما چرا باید یک زن نقش جیمز باند را بازی کند وقتی در اصل باید نقشی به خوبی جیمز باند اما برای زنان وجود داشته باشد؟» با این حساب کریگ یکی دیگر از افراد حاضر در سری فیلم‌های جیمز باند است که مخالف تبدیل کردن جیمز باند به یک کاراکتر زن است.
پیش از این در سال ۲۰۲۰ باربارا بروکولی تهیه‌کننده معروف این سری فیلم‌ها در گفتگویی اعلام کرده بود: «جیمز باند می‌تواند هر رنگ پوستی داشته باشد، اما قطعا یک مرد است.» بروکولی در ادامه گفته بود که ترجیح می‌دهد نقش جدیدی برای یک شخصیت زن بسازد تا اینکه نقشی که در اصل برای یک مرد نوشته شده را به یک زن تبدیل کند: «من باور دارم ما باید شخصیت‌های جدید برای زنان ایجاد کنیم، چندان علاقه‌ای به این ندارم که یک شخصیت مرد را بردارم و یک زن را برای بازی آن انتخاب کنم. به نظرم زنان بسیار جالب‌تر از این هستند که لازم باشد همچین کاری برایشان کنیم.»

تام هیدلستون، تام هاردی وادریس آلبا همواره به عنوان اصلی‌ترین گزینه‌ها برای جایگزینی دنیل کریگ در نقش جیمز باند، نامیده شده‌اند. اما باید دید که درنهایت چه کسی در قامت باند در فیلم بعدی حاضر خواهد شد. «زمانی برای مردن نیست» قرار است روز ۳۰ سپتامبر اکران خود را آغاز کند.