• تاریخ : چهارشنبه - ۱۶ - آذر - ۱۴۰۱
  • ساعت :

    آموزش

    آبان ۱۱, ۱۴۰۰

    مذاکرات دیپلماتیک چیست؟

    پایگاه خبری نمانامه: دیپلماسی عبارت است از «برقراری روابط و مذاکراتی که بین دولت ها جاری می شود و دربرگیرنده روابط دولت ها و معاملات و مصالح آنهاست». با این تعریف نمی توان تردید کرد که مهمترین ابزار دیپلماسی، مذاکره است و حتی می توان دیپلماسی را در فن مذاکره خلاصه کرد. در اصطلاح حوزه […]

    آموزش کارگردانی فیلم داستانی (جلسه سوم )
    آبان ۹, ۱۴۰۰

    آموزش کارگردانی فیلم داستانی (جلسه سوم )

    استاد آموزش: میلاد فلاح کارشناسی ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره تهران فارغ‌التحصیل ممتاز کارشناسی ارشد سینما از دانشگاه تربیت مدرس صلاحیت تدریس از دانشگاه تربیت مدرس زمینه‌های فعالیت: فیلمنامه‌نویس و کارگردان مدرس دانشگاه و مجتمع فنی تهران در واحدهای کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی       متلاشی شدن روح در دهکده جهانی و مسئله ابر انسان […]

    آموزش کارگردانی فیلم داستانی (جلسه دوم)
    آبان ۸, ۱۴۰۰

    آموزش کارگردانی فیلم داستانی (جلسه دوم)

    استاد آموزش: میلاد فلاح کارشناسی ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره تهران فارغ‌التحصیل ممتاز کارشناسی ارشد سینما از دانشگاه تربیت مدرس صلاحیت تدریس از دانشگاه تربیت مدرس زمینه‌های فعالیت: فیلمنامه‌نویس و کارگردان مدرس دانشگاه و مجتمع فنی تهران در واحدهای کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی                           […]

    آبان ۷, ۱۴۰۰

    تاریخچه و تعاریف مذاکره

    پایگاه خبری نمانامه: به طور کلی، در زمینه تاریخچه مذاکره و پیشرفت تدریجی فن مذاکره طی تاریخ بشریت، پنج مرحله گزارش شده است. هر یک از این مراحل، در قالب راهبردها و اصول مختص به خود تعریف شده اند: مذاکره برای بقا (مذاکرۀ ابتدایی) نخستین مرحله در تاریخچه مذاکره، مذاکره برای بقاست. این سبک از […]

    آبان ۷, ۱۴۰۰

    اهمیت و ضرورت مذاکره 

    پایگاه خبری نمانامه: در ضرورت مذاکره می توان گفت که اگر الزام آن برای همه درک می شد، بی شک به صورت جدیتر به آن نگریسته می شد و شاید به عنوان یک بحث عمومی، این دانش و هنر جای خود را در مفاد آموزشی سطوح پایینتر از دانشگاهها و حتی برای عموم دانش آموزان […]

    تعلیق در فیلمنامه چیست و چه کاربردی دارد؟
    آبان ۵, ۱۴۰۰

    تعلیق در فیلمنامه چیست و چه کاربردی دارد؟

    پایگاه خبری نمانامه: تعلیق در سینما بر اساس تعریف آلفرد هیچکاک، استاد و بنیانگذار تعلیق در سینما، بی‌خبری بازیگر از اتفاق وحشتناکی است که مخاطب از احتمال وقوع آن اطلاع دارد. تعلیق یا سوسپانس از زبان الفرد هیچکاک در یک جمله ساده خلاصه می شود: «مخاطب باید از احتمال رخداد وحشتناکی مطلع باشد که بازیگر […]

    مهر ۲۸, ۱۴۰۰

    جایگاه ساختار و پیرنگ در ادبیات نمایشی ایران

    به قلم: دکتر محمد عارف پایگاه خبری نمانامه: در این مطلب به بررسی تحلیلی سه عنصر بنیادین و کاربردی پیرنگ، ساختار و فرهنگ عامه در ادبیات نمایشی ایران و جهان پرداخته می شود. باید توجه داشت مطالعات کتابخانه ای، اسنادی و شیوه نوین میدانی از روشهای علمی این مقاله به شمار می آید. نمایشنامه به […]

    مهر ۲۸, ۱۴۰۰

    آموزش نمایشنامه نویسی

    به قلم: دکتر محمد عارف پایگاه خبری نمانامه: ریشه و تاریخچه نمایشنامه نویسی را می توان در تراژدی های یونان باستان و در رهنمودهای فیلسوفانه معلم بزرگ ارسطو جستجو کرد. حدود دو هزار و پانصد سال پیش ارسطو براساس طبقه بندی عوامل مشترک در آثار دراماتیکی که تا آن زمان به رشته ی تحریردرآمده بود، […]

    مهر ۲۳, ۱۴۰۰

    آموزش کارگردانی فیلم داستانی (جلسه اول)

    استاد آموزش: میلاد فلاح کارشناسی ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره تهران فارغ‌التحصیل ممتاز کارشناسی ارشد سینما از دانشگاه تربیت مدرس صلاحیت تدریس از دانشگاه تربیت مدرس زمینه‌های فعالیت: فیلمنامه‌نویس و کارگردان مدرس دانشگاه و مجتمع فنی تهران در واحدهای کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی پایگاه خبری نمانامه: نظریه پردازی ایتالیایی به نام ریچیوتو کانودو برای اولین بار […]

    ویژگی‌های دراماتیک بر اساس عناصر روایی در فیلمنامه «منک»
    مرداد ۱, ۱۴۰۰

    ویژگی‌های دراماتیک بر اساس عناصر روایی در فیلمنامه «منک»

    پایگاه خبری نمانامه: در میان فیلم‌هایی که درباره پشت‌پرده هالیوود و استودیوها ساخته شده‌اند و هر کدام گوشه‌ای از این صنعت بزرگ و صاحبان و سازوکارهایشان را در طول تاریخ سینما نشان داده‌اند، آخرین فیلم دیوید فینچر می‌تواند مناقشه‌برانگیزترن آن‌ها باشد. چند دلیل در کنار هم می‌توانند این مناقشه را برپا کنند. نخست این‌که فیلم […]