کوئنتین تارانتینو در حرکتی نوآورانه، وارد دنیای «NFT» شد

پایگاه خبری نمانامه: کوئنتین تارانتینو  روز سه شنبه اعلام کرد که هفت صحنه تدوین نشده از پال فیکشن را به کمک تکنولوژی «NFT» به فروش خواهد گذاشت و علاوه بر آن صحنه ها، برندگان مزایده بخشی از فیلمنامه با دست خط تارانتینو و نسخه‌ای ویژه از فیلم با یک کانال صوتی ویژه تارانتینو (که در آن شرح ساخت فیلم را می دهد) را هم دریافت خواهد کرد.
‏« NFT یا nonfungible tokens»تکنولوژی‌ای برپایه شبکه‌های ارزهای دیجیتال با بلاک چین هستند که به جای انتقال پول قابل فروش، آثار هنری غیرقابل تکثیر در آن به فروش می رسند، و عملا به تکنولوژی کاملی برای مزایده آثار خاص هنری بدل شده اند. و این اولین باری است که یک کارگردان مشهور سینما، به فروش بخش‌های دیده نشده‌ای از آثارش روی این تکنولوژی می‌پردازد.
تارانتینو اما این «NFT»ها را روی یک بلاک چین بسیار نو به نام «Secret Network» به فروش می رساند که به این معناست که محصول به فروش رسیده در یک شبکه مخفی تنها توسط خریدار قابل دیدن است. سایت «tarantinonfts» که در حال حاضر در حال نام نویسی برای افرادی است که به شرکت در این مزایده علاقه‌مند هستند، خریداران نهایی این هفت «NFT» مالک تمام و کمال این صحنه ها خواهند شد و سه گزینه دارند که با دارایی خود انجام دهند:
۱) نگه داشتن راز داخل این صحنه ها تا ابد
۲) افشای این صحنه ها برای افراد معدود نزدیک به خود
۳) یا انتشار کامل آنها با تمام دنیا
به نظر می‌رسد چنانچه این حرکت تارانتنیو موفق باشد خیلی زود شاهد نسل جدیدی از محتواهای اختصاصی در دنیا باشیم که ثروتمندان آن را از طریق تکنولوژی «NFT » در میان خود به خرید و فروش می رسانند.