کرونا و احتمال پراکندن عامدانه آن!


پایگاه خبری نمانامه: پروفسور سید حسن امین حقوقدان برجسته کشور در یادداشتی جنگ بیولوژیک از سوی کشورهای ابرقدرت را به وسیله ویروس کرونا یک احتمال قوی دانسته و خواستار بررسی این موضوع توسط حقوقدانان و مراکز قضایی شده است.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

احتمال این که شیوع کرونا نتیجه استفاده برنامه ریزی شده از سلاح بیولوژیک باشد را نمی توان از نظر دور داشت. اگر چنین حرکت عامدانه ای صورت گرفته باشد، عاملان آن مرتکب جنایت ضد بشریت شده اند و باید محاکمه و مجازات شوند.

۱.من چند سالی در چین استاد مهمان بودم. چینی ها همیشه همین مواد و گوشت ها را مصرف می‌کرده اند و در طی قرون و سنوات گذشته به کرونا گرفتار نمی شدند. چرا یکباره حالا که وضع اقتصادی و اجتماعی و بهداشتی شان نسبت به سابق بهتر شده است، باید گرفتار کرونا شوند؟ از جهت جرم شناسی و شم قضایی باید دید از شیوع کرونا چه کسانی منتفع و چه کسانی متضرر می شوند و انگیزه های احتمالی ارتکاب عمل مجرمانه چیست؟

۲. رهبران ایالات متحده صریحا در مقطعی تهدید کردند که مراکز فرهنگی ایران را هدف قرار می دهند. ما گمان کردیم مقصود خانه های فرهنگ ایران در کشور های مختلف در برون مرز است. ای بسا که از نگاه آنان، شهر قم مهم ترین مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی باشد.

۳.کارشناسان متعددی در داخل و خارج احتمال جنگ بیولوژیک را تایید کرده اند. از این میان مقاله ای که امروز هفدهم اسفند در روزنامه مستقل به قلم یک داروساز مجرب منتشر شده است، این احتمال را قویا تایید می کند.
با حفظ این مقدمات، حتی در مرحله احتمال وقوع چنین جنایت سهمگینی بر ضد بشریت، وظیفه تمام حقوقدانان و نهادهای حقوقی و حقوق بشری است که این موضوع را بررسی و با جمع اوری ادله در صورت کافی بودن دلایل برای اثبات جرم، آمران و مباشران جنایت را شناسایی کنند و تحت تعقیب قرار دهند.