کرونا دشمن پنهان است / حذف تاریخ غیر ممکن است

پایگاه خبری نمانامه: پرویز پرستویی با اشاره به وضعیت این روزهای جهان به مجله فیلم گفت: کرونا یک دشمن پنهان است. مثل جنگ جهانی می‌ماند. همه کشورهای دنیا درگیر آن هستند و فقط خاصه ایران نیست. این دشمن پنهان همه جا هست اما آن را نمی‌بینیم. این وضعیت برای ما مثل زمان جنگ شده است.
.
پرستویی در مورد حواشی بازیگر شدن پسرش و نسبت هایی که به او می‌دادند توضیح داد: خیلی ها این مملکت را شخم زدند و بردند. مملکتی که در آن تقاضای وام می کنیم و به ما نمی دهند، ولی یه عده بی رحمانه تمام هستی و نیستی آن را چپاول کردند و رفتند. وضعیت بچه های آنها یا به اصطلاح آقازاده ها را هم الان داریم در فضای مجازی می بینم. من را مورد افترا قرار دادند و تهاجم کردند که آقازاده پرویز پرستویی بدون تخصص در فلان جا پست گرفته است! به تمام مقدسات قسم من هیچ قدمی برای بهروز پرستویی بر نداشتم. من برای تنها کسانیکه قدم بر نداشتم بچه هایم بودند. خیلی بدهکارم به آنها. من بچه هایم را طوری تربیت کردم که اگر کسی متوجه نشود، هیچ وقت نمی گویند ما بچه های پرویز پرستویی هستیم. بهروز پرستویی در کودکی دو بار جلوی دوربین رفته بود و من هیچ دخالتی در انتخاب او در سریال «هم گناه» نداشتم.
.
پرستویی در بخش دیگر این گفتگو، به دو فیلمی اشاره کرد که قرار بود با اصغر فرهادی همکاری کند: آقای فرهادی دو تا کار پیشنهاد دادند که در نهایت قسمت نشد با هم همکاری کنیم. قرار بود در «رقص در غبار» و «شهر زیبا» بازی کنم اما درگیر کار بودم و این همکاری‌ها شکل نگرفت.
.
بازیگر «بادیگارد» درباره حساسیت‌هایش نسبت به استفاده از واژه سلبریتی در سینمای ایران گفت: من نیم قرن در بازیگری فعالیت کردم، اشتباه هم داشتم منکر آنها نیستم، اما این نیم قرن را حاضر نیستم با هیچ دنیایی عوض کنم. ما خدمتگزار مردمیم. خدا کند هنرمند باشیم نه سلبریتی‌. کلمه سلبریتی مثل کروناست! معنی این واژه را نمی فهمم! واقعا از فحش ناجور هم بدتر است برای من
.
پرستویی در پایان به تاثیر گذاری بازیگران قبل از انقلاب در سینمای ایران اشاره کرد: من اعتقاد دارم که تاریخ را نمی شود حذف کرد. بهروز وثوقی از جمله چهره‌های مهم و موثر سینمای ایران است که علی رغم همه حاشیه هایی که برایش ساخته شد نمی توانیم او را به عنوان یک هنرمند فراموش کنیم. یا هنرمندان دیگر مثل فردین، بیک ایمانوردی و ناصر ملک مطیعی هم همینطور. نمی‌توان نقش‌های آنها را در سینمای ایران فراموش کرد.
.