جلد اول و دوم کتاب «سینمای تاثیرگذار» در مرحله چاپ

نمانامه: کتاب سینمای تاثیر گذار نوشته محسن عبدلی مدرس، تدوینگر و کارگردان با سابقه سینمای ایران قرار است به زودی در اختیار پژوهشگران، دانشجویان و علاقمندان به سینما قرار گیرد.  از این مدرس پیشکسوت تاکنون تالیفات ارزشمندی منتشر و در دانشگاههای کشور تدریس می شود. طراحی این دوره از جلد کتاب توسط پریسا کرد انجام شده است.

استاد محسن عبدلی درباره هدف از انتشار این کتاب نوشت: 

سینما تاثیر زیادی در پیشرفت و توسعه ی جوامع انسانی داشته است و بسیاری از الگو های مدنیت و همچنین اختراعات علمی و کشفیات فلسفی و عرفانی در سایه ی فیلم های سینمایی شکل گرفته است، یک نمونه ی مشخص آن سفر انسان به کرات دیگر و منجمله کره ی ماه می باشد که نطفه های اولیه ی آن با فیلم سفر به ماه ( ژرژ ملیس ) ۱۹۰۲ و نیز سفر فضایی ادیسه ی ۲۰۰۱ ( استانلی کوبریک ) ۱۹۶۸ بوجود آمد و سرانجام بشر در سال ۱۹۶۹ میلادی موفق به فتح ماه شد. همینطور اختراع موبایل ( گوشی همراه ) که مخترع آن اعتراف نمود با دیدن فیلمی از جیمز باند – ۰۰۷ که با گوشی شبیه به موبایل با رئیسش صحبت میکرد، اندیشه ی ساخت گوشی همراه در ذهنش جرقه زد.
الگو برداری از رفتار بازیگران مطرح سینمایی و نیز طرز لباس پوشیدن و تکلم آنها ، سالهاست که بر نسل جوان تاثیر مثبت و یا منفی گذاشته و باعث بوجود آوردن شکلی تازه از تمدن بشری گشته است. بسیاری از زندگی های مرفه و اصطلاحا لاکچری حاصل صحنه های پر زرق و برق و با شکوه سینمایی است که انسان را وادار به تقلید و خلق نوع جدیدی از زندگی ساخته است.
در روابط اجتماعی کیست که نداند از سال ۱۸۹۵ میلادی که سینما رسما معرفی می شود ، تا بحال چه دگرگونیها و تحولات اجتماعی در جوامع بشری بوجود آمده و بسیاری از مدرنیته های زندگی انسانی بخاطر پیشنهاد و ایده پردازی سینما بوده است و بعد از تولد تلویزیون که آن را فرزند نامشروع سینما خوانده اند، اساس روابط بشری دگرگون شده و خانه ای نیست که یک تلویزیون در آن نباشد و متصل به دنیای پر زرق و برق و با شکوه فیلم های سینمایی و تلویزیونی نباشد. بسیاری از فیلم ها، مغز ما را با خود همراه می سازند و به دنیاهایی وارد می سازند که شاید خواسته و یا ناخواسته در ایده آل هایمان و مدینه ی فاضله ی زندگیمان به دنبال آن بوده ایم ! سینما و فرزند ناخواسته اش تلویزیون به شستشوی مغزی آحاد انسان – حال چه مثبت و چه منفی – می پردازند و جهان هایی را خلق می کنند که بشر عادی، از بوجود آوردن آن در زندگی اش عاجز است و این قدرت و عظمت سینماست که بدینگونه مرزهای جدیدی را به روی ما می گشاید و ایده های جدیدی پیوسته ارائه می کند که در زندگی همگان تاثیر ش را می گذارد.
ازینرو شایسته است که در این زمینه تحقیق و نگارش شود و فیلم های مطرح و شاهکارهای سینمایی که اساس جهان بینی بشر را عوض ساخته و یا روی آن تاثیر گذاشته اند، مورد بررسی و مداقه نظر قرار گیرد، چرا که همانگونه که سازندگان سینما ( برادران لومیر ) در ابتدا آن را یک اسباب بازی می دانستند که بزودی فراموش خواهد شد و کسی این هنر را جدی نمی گیرد، اما سینما مرزهای خواستن و توانستن و تمامیت خواهی را در نوردید و به آنچنان مقام و ارزش و شکوهی رسید که آن را هنر هفتم نامیده و کارشناسان و متخصصان سینمایی گفتند که دیگر بعد از این، هنر دیگری بوجود نخواهد آمد. چرا که سینما تمام قابلیت های توسعه و تکامل را در خود دارد و روز به روز فنآوری های جدید و مدرن تر، آن را به سرقله ی افتخار و عظمت و شکوفایی بیشتر می رساند.
ازینرو کتاب ( سینمای تاثیرگذار ) نگارش شد تا نگاه و دید تازه ای از این هنر متعالی و قدرتمند وتاثیر گذار امروز جهان را به دوستداران سینما عرضه و ارائه نمائیم، باشد که مورد توجه و استفاده ی هنردوستان قرار گیرد.