کتاب «باز هم سؤالی دارید؟» نوشته ماری لوئیز گِی

پایگاه خبری نمانامه: کتاب «باز هم سؤالی دارید؟» یکی از جدیدترین کتاب‌های ماری لوئیز گِی، نویسنده و تصویرگر کانادایی برای اولین بار در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است.

به گزارش رسیده، کتاب «باز هم سؤالی دارید؟» یکی از جدیدترین کتاب‌های این نویسنده است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شده و انتشارات کانون پرورش فکری با رعایت کامل قوانین بین‌المللی نشر (کپی‌رایت) و اجازه رسمی انتشارات Groundwoodbooks از کشور کانادا با ترجمه محبوبه نجف‌خانی به چاپ رسیده است.

کتاب «باز هم سؤالی دارید؟» تلاشی برای پاسخ‌گویی نویسنده به سؤال‌های کودکانی است که می‌خواهند نویسنده باشند. لوئیز گِی سالانه به دیدار کودکان و معلمان زیادی می‌رود و کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌کند. ماحصل این دیدارها و کارگاه‌ها، او را به این نتیجه رساند که کتابی در پاسخ به سؤالات کودکان منتشر کرد. کتابی پر از ماجراجویی که به شخصیت‌های کودک کمک می‌کند تا داستان‌نویسی یاد بگیرند.

در پشت جلد این کتاب آمده است که؛ «ماری لوئیز گِی در این کتاب با طراحی‌ها و نقاشی‌های مدادی و آبرنگ و کلاژ، داستانی در داستانی دیگر می‌آفریند که ممکن است پاسخ سؤال‌های شما باشد. سؤال‌هایی مانند: چه‌طوری وقتی‌که اصلاً انتظارش را نداریم یک فکر عالی به ذهن‌مان می‌رسد؟ و یا، چه‌طوری بعضی وقت‌ها کلمه‌ها از جایی نامعلوم پیدای‌شان می‌شود و از ما می‌خواهند که آن‌ها را بنویسیم؟ ماری لوئیز با خرس‌های قطبی گمشده، دایناسورهای پرنده، درختان سخنگو و حلزون‌های خال‌خالی و بعضی از شخصیت‌های مورد علاقه‌ی کتاب‌هایش، دنیایی خلق کرده است که در آن کودکان می‌توانند بخشی از قصه باشند و اجازه دهند تخیل‌شان دیوانه‌وار به پرواز در آید!»

این کتاب برنده جایزه بهترین تصویرگری هوارد-گیبون آملیا فرانسیس، جایزه کتاب اطلاعات میزگردی کودکان ونکوور، فدراسیون نویسندگان کبک برای ادبیات کودک و نوجوان، جایزه ادبیات کودکان کانادا TD و جایزه ادبی استاندارد عمومی برای تصویرسازی شده است. همچنین کتاب «باز هم سؤالی دارید؟» به‌عنوان بهترین کتاب سال پنج رویداد مهم هنری انتخاب‌شده است.

محبوبه نجف‌خانی مترجم کتاب «باز هم سؤالی دارید؟» است که برای کودکان بالای ۷ سال در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به قیمت ۲۵هزار در ۶۰ صفحه تمام‌رنگی منتشرشده است.

یادآوری می‌شود ماری لوئیز گِی، نویسنده و تصویرگر ۶۷ ساله کانادایی است که تاکنون ۶۰ کتاب در حوزه کودک و نوجوان به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی منتشر کرده است.