چرا «خون شد» در گیشه شکست خورد؟

 

پایگاه خبری نمانامه: تهیه کننده «خون شد» درباره ناکامی این فیلم مسعود کیمیایی در گیشه می‌گوید همین میزان فروش فیلم هم به خاطر اسم مسعود کیمیایی بوده است.

«خون شد» در قالب اکران نوروزی روی پرده رفت و بعد از پنج ماه حدود ۲۰۰ میلیون تومان فروخت و از کم‌تماشاگر‌ترین فیلم‌های امسال بود.

جواد نوروزبیگی درباره این اتفاق به خبرآنلاین گفته است: «نمی‌گویم میزان هشت هزار و ۵۰۰ مخاطب برای این فیلم رضایت‌بخش است، اما همین تعداد هم دوستداران آقای کیمیایی بودند که به سینما آمدند. ولی دیگر افرادی که به سینما علاقه دارند، منتظر اکران آنلاین ماندند. اکران آنلاین هم که شروع شد، فیلم بلافاصله قاچاق شد اما به هرحال دوست‌داران سینما آن را تماشا کردند.»

او معتقد است فیلم کیمیایی شکست نخورده است: «در مجموع نیز نمی‌توانیم بگوییم که فیلم با شکست مواجه شده است، مگر بقیه فیلم‌ها چه‌قدر فروش داشته‌اند؟ فقط فیلم سینمایی «دینامیت» فروش خوبی داشته که فکرمی‌کنم آن هم باتوجه به تخمین سازندگانش با شکست مواجه شده است.»

او در ادامه درباره پخش غیرقانونی فیلم‌ها بلافاصله بعد از شروع اکران آنلاین می‌گوید حتی پلیس هم نمی‌تواند جلوی این روند را بگیرد: «این را نباید فراموش کنیم که در کشورما قانون کپی رایت شرایط خاصی دارد. تهیه کننده‌ها همیشه پیگیر این موضوع بودند، اما چون هیچ راه قانونی برای حمایت از ما وجود ندارد، عادت کرده‌ایم سکوت کنیم. همه ما هم بارها این آسیب را دیده‌ایم چون قانون درست و حمایت کننده‌ای نداریم. در نتیجه فیلم‌ها به راحتی پخش می‌شود و مدیران و متولیان سینمایی نتوانستند کاری در این خصوص انجام دهند. حتی پلیس فتا هم نمی‌تواند به این موضوع ورود پیدا کند.».