پیشنهاد جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینما!

پایگاه خبری نمانامه: جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینما در پیشنهاد حاتم بخشانه ای از اعضای خود خواسته تا برای پر کردن آنتن بی حال این روزهای تلویزیون به یاری صدا و سیما بشتابند. بر اساس این پیشنهاد قرار است تهیه کنندگانی که مایل هستند فیلمهایشان را در قالب سبد پیشنهادی به تلویزیون ارائه دهند، اعلام آمادگی کنند.

در متن این دعوت آمده: «با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز فرهنگی و توصیه وزارت بهداشت جهت در خانه ماندن شهروندان، باید تلاش کنیم تا به کمک خانواده ها بشتابیم تا برای ماندن در خانه و سپری کردن این اوقات به بهترین نحو، این روزها را بگذرانیم. از این رو هریک از اعضای محترم جامعه صنفی تهیه کنندگان که تاکنون آثار سینمایی خود را در اختیار رسانه ملی قرار نداده اند لطف کرده و به ما از طریق کانال جامعه صنفی تهیه کنندگان اطلاع دهند تا بتوانیم شرایط ارایه فیلم ها به صورت سبد پیشنهادی را به رسانه ملی فراهم آوریم».

حال اینکه کمک رسانی برای تهیه خوراک آنتن تلویزیون کرونا زده و نجات بینندگان از انبوه فیلم های قدیمی و تکراری، اقدامی خودجوش است یا برای انجام آن با مدیران صدا و سیما هماهنگی هایی صورت گرفته، مشخص نیست. ضمن اینکه معلوم نیست این سبد پیشنهادی قرار است با قیمتی تخفیف خورده محصولات سینمای ایران را در اختیار تلویزیون قرار دهد یا با رقمی منطقی.

هر چند صدا و سیما طی این سالها در برخورد با محصولات سینمای ایران و پخش تیزرهای فیلم ها چنان سختگیری های متنوعی اعمال کرده که دل خیلی از تهیه کنندگان از دست آن خون است و باید دید آیا راضی خواهند شد آثارشان را با رقم پایین در اختیار این رسانه بگذارند یا خیر!