(پروژه کارآفرینی) طرح توجیهی آرایش و پیرایش

پایگاه خبری نمانامه: نوع فعالیتی که ما در جامعه انجام می دهیم خدماتی و راضی نگهداشتن مردم است فعالیتی همراه با تنوع زیاد- بوجود آمدن مشکلات جسمی بعد از اتمام کار- نبود امکانات و تخصصی مورد نظر پایین بودن قیمت- خدماتی که همیشه در دسترس است با نازلترین قیمت.

در مورد بازاریابی: ما باید سعی کنیم تمام قشر جامعه را راضی نگه داریم خانم های خانه دار و کارمند و دختران جوان به علت اهمیت بهداشت و زیبایی که لازمه یک انسان است تقریبا همیشه نیازمند آن است- رابطه تقریبا صمیمی تا مشتری احساس آرامش کند. از هر سن می باشند از جنس مونث گاهی زندگی مستقل.

تا زمان این صنعت اندازه ای داشته باشد که همیشه امکان بقای آن تا مدتهای زیاد ادامه پیدا می کند. و همه را راضی کند در تعیین سهم بازار و فروش آن باید تا آنجا که می توانیم خدمات در بازار تقریبا بیشتر از تقاضا باشد و برای ارزیابی بازار در آینده با تخصص بیشتر می توان سهم تقریبا زیادی را بدست آورد در زمینه های رقابت ها و حساسیت های شغلی و خطرات در کار- باید بگویم که کسانی که در زمینه کاری خود مشغول به فعالیت هستند تبلیغ بیشتر و امکانات بیشتر از نقاط قوت رقبا است و نداشتن تجربه کای از نقاط ضعیف است تقریبا همه همسطح مستقیم نشان دادن کار ارائه شده به صورت رایگان

در مورد قیمت گذاری باید بگویم که با توجه به زمانی که وقت برده و موادی که مصرف شده نرخ گذاری کرد.

با تخفیف ویژه که مشتری را راضی نگه داریم. بی انصافی در کار هم از نظر شرعی واز نظر اجتماعی کار درستی نیست در کار خودمان باید تبلیغات کرد تبلیغات درست از طریق مجلات بروشورهای تبلیغاتی – کارت ویزیت که بیشتر جنبه نوشتاری دارند. در مورد محصولات و خدمات خود از متخصصین خارج از شرکت هیچ وقت استفاده نکرده ام ولی از تجربه های آنها تقلید کردیم و استفاده برده ایم و تقریبا توانایی بیشتری در این زمینه ها دارند.

در مورد شیوه فروش خدمات را بیشتر خودمان ارائه می دهیم تبلیغ بیشتر و ارائه مستقیم به مشتری با توجه به نیاز روز و مد و سلیقه مشتری – با ارائه مستقیم- جویا شدن شکایات بطور مستقیم از طرف خود مشتریان بیان می شود.

درمورد توزیع: فروشندگان گاهی بصورت عمده فروش و گاهی بصورت خرده فروشی اقدام می کنند. گاهی وقت ها متعلق به خودمان می باشد. که به آن صورتی که مد نظر است چون محصولات و ارائه خدمات کمی با مشتریان تفاوت دارد. وتقریباً مقرون به صرفه نیست.

در کارها آرایشگران برای طرح و توسعه کارمان قبل از تولید و توزیع تحقیقات خود را بعمل آوریم چون برای ارائه خدمات بهتر نیاز به تحقیقات بیشتری است آموزش و فراگیری و تخصص های بیشتر و برای جانشینی و مکمل های محصولات خودمان را بیشتر ماشینی و مدرن تر کنیم.

در مورد قانون و عوامل اجتماعی و محیطی هم باید مجوز تاسیس – مجوز مدیریت و مربیگری- تاییده سازمانهای اماکن و بهداشت- داشته باشند. کار ما باید برای منافع اجتماعی و به نفع جامعه باشد دو مورد قوانین و مقررات زیست محیطی باید سعی شود. از موادی استفاده شود که به محیط زیست آسیب نرساند. در مورد برنامه عملیاتی و تولید و فن آوری و روش تولید مناسب تکنولوژی آمورشی و تکنیکی را انجام بدهیم . مراحل و روش تولید در ساخت محصولات و جریان ورود مواد اولیه اصلی تا مرحله اجرا خدمات ارائه شده قبلا آموزش داده شده و در اثر کار زیاد به حدی می رسیم که قابل ارائه باشد.

و همجنین در مورد مواد اولیه و بسته بندی آن باید دارای کیفیت زیاد و مقرون به صرفه باشد در اکثر فروشگاهها قابل دسترسی باشد. موادی که در اثر حرارت آسیب می بینند داخل یخچال و جاهای خنک قرار بگیرند و از مواد ضد عفونی برای استفاده مجدد استفاده شود.

نیروهای انسانی مورد نیاز باید طوری باشند که جوابگوی مشتری و مدیر آموزشگاه باشد. لااقل ۲ نفر کمک دست زبردست در سطح بالا و با کیفیت بالا در خدمت مشتریان باشد. باید رابطه انسانی و دوستانه و صمیمی داشته باشد.

هزینه ها با توجه به توانائی مردم و نوع شغل و درآمد آنها در نظر گرفت حتی به اعتقاد من اگر کسی توانائی مالی نداشت بطور رایگان خدمان داده شود.

فضای مورد نیاز طرح باید حتی الامکان فضای دوست داشتنی و خوب باشد سالن تقریبا به مساحت ۱۵۰ متر اتاق ۳*۴ برای بخش اداری و اتاقی به همین ابعاد برای رفاهی و کار کردن باشد زمین ۲۰۰ متر متراژ – متراژ خریداری شده ۱۵۰ متر نحوه خرید یا واگذاری – اجاره ای – بهای هر متر زمین ۱۰۰۰۰۰۰ ریال بهای کل ۱۵۰۰۰۰۰۰ریال و سایر هزینه ها دیگر مثل آب – برق – تلفن – گاز ۱۵۰۰۰۰۰۰ پرداخت شده.

اداری و کارگاهی

تعداد

مشخصات فنی

قیمت

قیمت کل

هزینه

میز اداری

۱

۱۰۰۰۰۰

۱۰۰۰۰۰

۱۵۰۰۰۰

میز کامپیوتر

۱

۱۲۰۰۰۰۰

۱۲۰۰۰۰۰

صندلی مشتری

۶

۱۲۰۰۰۰۰

۸۲۰۰۰۰۰

صندلی  انتظار

۱۲

۳۰۰۰۰۰

۳۶۰۰۰۰۰

هزینه های پیش بینی نشده مثل هزینه تعمیرات ساختمان

هزینه های قبل از بهره برداری و هزینه های تاسیس مربوط به خرید وسایل مورد نیاز کار دارد.

مواد اولیه و بسته بندی:

رنگ مو

محل های مربوطه مغازه ها یا شرکت ها

ظرفیت مورد انتظار

بستگی به کار و مصرف مواد دارد.

حقوق و دستمزد مستقیم و غیرمستقیم در محل سالن ۲ نفر ۶۰۰۰۰۰ ریال در بیشتر مواقع خدمات بصورت رایگان و در راه حق تعالی

تعمیرات و نگهداری ساختمان ۳۰% وسایل اداری ۵۰% مالکیت بصورت اجاره ای و مدیر آموزشگاه عروس

پیشنهادی که می توانیم بدهیم از دستمزد خدمات ارائه شده مقداری را جهت سرمایه گذاری در کارهای تخصصی جدید کنار گذاشت و آن آموزش لازم را فراگرفت.