پاسخ بهروز افخمی به مصطفی جلالی فخر

مصطفی جلالی فخر، پزشک و منتقد سینما در انتقاد به نامه بهروز افخمی به وزیر بهداشت صحبت‌هایی را مطرح کرده بود که حالا این کارگردان پاسخ او را این چنین داده است.

پایگاه خبری نمانامه: از دیدن نوشته‌ی پر از کینه‌توزی و بی‌شرمی‌ات تعجب کردم…حالا چکیده آٔمار ورلدمیتر، دانشگاه جانزهاپکینز و سازمان بهداشت جهانی را تحویل بگیر!

ا-کمتر از یک درصد سالمندانی که مبتلا به کرونا می‌شوند می‎میرند و بقیه یعنی بیش از نود و نه درصد بیماران با علائم شدید بهبود می‌یابند. احتمال مرگ در اثر ابتلا به کرونا در اشخاص بین سی تا چهل و پنج سال یک در دو هزار ، در اشخاص بین ده تا سی سال یک در بیست هزار و در کودکان کمتر از ده سال صفر است.

۲- در برابر هر یک نفر که مرده است بنا بر تحقیق و تخمین سازمان بهداشت جهانی حدود هشتصد نفر از ابتلا عبور کرده‌اند و بدن‌شان پادتن ساخته است. با در نظر گرفتن این که در اپیدمی‌ها معمولا ۲۰ تا ۳۰ درصد مردم اصلا مبتلا نمی‌شوند، باید گفت در مقابل هر کشته بیش از هزار نفر با پادتن یا بدون آن در برابر بیماری اپیدمی پایدار نشان می‌دهند. بنابراین در هر جمعیت مبتلا به کرونا تا شیوع کامل یک در هزار مردم می‌میرند و بقیه یا مصون می‌شوند یا معلوم می‌شود که اصلا نمی‌گیرند! البته در کشورهایی که جمعیت سالمندان بیش از ده درصد جمعیت کل است تعداد کشته‌ها از یک در هزار بیشتر می‌شود.

مثلا در کشوری مثل بلژیک که جمعیت سالمند از بیست درصد بیشتر است کشته‌های شیوع کامل ممکن است به دو در هزار برسد. گرما و سرمای هوا هم در تعداد کشته‌ها تاثیر دارد. اما در ایران که جمعیت سالمند ده درصد جمعیت کل است و زمستانش به سردی زمستان اروپای غربی و آمریکا و انگلیس نیست، کشته‌ها تا شیوع کامل شاید به یک در هزار هم نرسد.

براساس این تخمین در ایران که کشته ها ی کرونا پنجاه هزار نفر و بیشتر رسیده، حداقل ۴ میلیون نفر کرونا گرفته‌اند و ایمن شده‌اند. یعنی نه می‌توانند مبتلا شوند و نه می‌توانند ناقل باشند و نه باید ماسک بزنند و نه باید هیچ پروتکلی را رعایت کنند….

دکترجان! مردمانی که از مرگ خیلی می‌ترسند و به پزشک بیش از خدا اعتقاد دارند تو را بی‌شرم کرده‌اند و راه باز کرده‌اند تا از وحشت ارتزاق کنی. امثال تو خیال می‌کردند فقط به این دلیل که لقب دکتر را یدک می‌‍کشند می‌توانند هر ادعای نامعقولی را جا بیندازند.اما حالا دیگر نوبت بدنامی و بی‌اعتباری شما رسیده است. با اعداد نمی‌شود جنگید چون احکام ریاضی از احکام پزشکان خیلی محکمتر است.

تا همین جای نامه برای هر آدم عاقلی کافی است!….