امتیاز کامل نشریه فیگارو به «برادر و خواهر»

واکنش مثبت منتقدان به فیلم تازه گلشیفته فراهانی

نمانامه: در حالی که فیلم «برادر و خواهر» امروز در جشنواره فیلم کن اولین نمایش داده می‌شود، از فردا در سینماهای سرتاسر فرانسه هم اکران خواهد شد و برخی منتقدان واکنش‌هایشان را به این فیلم منتشر کرده‌اند.

فیلم «برادر و خواهر » ساخته ارنو دپلشن در وبسایت آلوسینه فرانسه توانسته میانگین امتیاز ۴٫۳ را از۵ کسب کند. و منتقدان فرانسوی از جمله منتقد نشریه فیگارو به آن امتیاز کامل داده اند. گلشیفته فراهانی در این فیلم نقش همسر شخصیت لوئی (با بازری ملویل پوپو) را ایفا می‌کند.

آنا کلیر سیوتات منتقد وبسایت «Bande e part» در نقد خود نوشته: «قدرت داستان آرنو دپلشن و همکار فیلمنامه نویسش ژولی پیریس این است که شخصیت‌های تراژیک داستان خود را دست کم نمی‌گیرند و نگاهی کلی‌تر به چالش۲های دراماتیک‌ آنها در بستر یک اختلاف خانوادگی دارند. مثل همیشه در سینمای دپلشن، اسطوره‌ها راه به میز نهارخوری پیدا می‌کنند و سنت‌ها به عمق ناخودآگاه جمعی ما می‌روند. «برادر و خواهر» در نوسانی بین چالش‌های صمیمی و خاص و چالش‌های بیرونی معنا می‌کند. و نوسانی جغرافیایی هم دارد، مخصوصا که داستان آلیس (ماریون کوتیار) را به خاک آفریقا می‌برد و با آوردن بازیگرانی مثل کوزمینا اسراتان و گلشیفته فراهانی، با اصطلاحات رومانیایی و فارسی صدای فیلم خود را پربارتر می‌کند.»

آدرین گومبیود منتقد روزنامه Les Echos هم در یادداشت خود نوشته :

«در جاهایی از این فیلم لحظاتی از سینمای جان هیوستون و جان کاساوتیس و یا سینمای نوآر (مثل سکانس رویارویی با فروشنده مواد) قرض گرفته شده. لحظاتی که انگار ناگهان حس جرقه‌ای در قلب ما را ایجاد می‌کنند. مثلا لحظه‌ای که در میان یک غار صخره‌ای دیدنی، کاراکتر ملویل پوپو و گلشیفته فراهانی، متوجه می‌شوند که قرار است باقی زندگی خود را با یکدیگر ادامه دهند.»