واکنش علی قوی تن به صحبت های فراستی!

علی قوی تن کارگردان سینما در یادداشتی به صحبت های اخیر مسعود فراستی واکنش نشان داد و نوشت:«آقای فراستی در برنامه رادیو تهران گفته سلیقه مخاطبان زباله پسند شده، اما چرا نمی گویید سلیقه مخاطبان را چه کسانی رقم می زنند. چرا سال هاست همه در پی حمایت از فیلم های بی محتوا هستند،  چرا پردیس های چند سالنی با وام های فرهنگی ساخته می شود، اما اختیارش دست کسانی است که دلشان می خواهد فیلم بی محتوا اکران کنند. چرا که آنها با وام های فرهنگی صاحب سینما شده اند و حالا می خواهند از فیلم های بی فرهنگ پول زیادی به جیب بزنند.

باید مسئولان فرهنگی تدبیری بیندیشند و حوزه فرهنگی را واگذار نکنند چون در این حوزه وقتی گیشه به هر قیمتی مقدم شمرده شود همه چیز به باد می رود، مردم و مخاطبان همان می بینند که در سینماها و پخش خانگی وجود دارد. پس بیایید کمی جرأت داشته باشیم و همه را گردن مخاطب نیندازیم.

سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ میلادی در ایتالیا و یونان به من پیشنهاد ساخت فیلم شد اما نپذیرفتم به این دلیل که خواستم در مورد مسائل و مصائب هموطنانم فیلم بسازم، ولی پس از ماه ها تلاش برای تولید یک فیلم با هزینه‌های هنگفت و بکارگیری صدها جوان در پشت دوربین و جلوی دوربین و ایجاد کار برای استودیوها و مایه گذاشتن از مال و عمرخود، باید نگران باشیم که تنها حامیان فرهنگ و هنر هم پا پس کشیده باشند، و یک منتقد به جای بچالش کشیدن کارشناسان فرهنگ و هنر  بگوید سلیقه مخاطبان زباله پسند شده است».

یادآور می شود؛ علی قوی تن از دو سال پیش در حال ساخت فیلمی در مورد شاعر و نقاش نامدار ایران، سهراب سپهری است. او امسال فیلم سینمایی «رویای سهراب» را برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده کرده است.