واقعیت پشت پرده مزدک میرزایی همراه با جزئیات!

بیوگرافی مزدک میرزایی

مزدک میرزایی چهره نام آشنایی تلویزیون که این روزها خبر پبوستن او به شبکه اینترنشنال سوژه داغ خبرگزاریها شده است، متولد ۲۶ شهریور ۱۳۴۹ در تهران است. وی فارغ‌التحصیل مقطع دکتری حقوق بین‌الملل عمومی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران است. برخی رسانه ها مدعی هستند که تحصیلات او در رشته صنایع چوب بوده است که منبع معتبری این مطلب را تایید نکرده است. ولی با این حال روزنامه شهروند بعد از شایعه پیوستن وی به شبکه ماهواره ای اینترشنال دکترای حقوق بین الملل وی را تائید نمود.

در آغاز نوجوانی به خاطر علاقه زیادی که به فوتبال داشت به این حرفه مشغول شد ولی به دلایلی منصرف گردید و به گزارش نویسی در مطبوعات روی آورد.

از سال ۷۶ تا ۹۸ گزارشگر برنامه های فوتبالی رسانه ملی ایران بود و علاوه بر گزارشگری فوتبال در روزنامه های جام جم و سایت خبر آنلاین به عنوان نویسنده لیگ های اروپایی و ترجمه مقالات ورزشی فعالیت می کرد. او دوره های مربیگری C و D را تکمیل نمود و در حال حاضردر تهران مدرسه فوتبال دارد. گفته می شود فرزندان علی کریمی زیر نظر او در این آموزشگاه فوتبال پایه را یاد گرفتند.

مزدک میرزایی در بخشی از خاطراتش می نویسد؛ از ۱۱ سالگی عشق جمع آوری عکس بازیکنان فوتبال و مطالعه مجلات ورزشی داشتم و تا ۱۷ سالگی در تیم نوجوانان باشگاه شهید عراقی بازی می کردم اما شور و شوق نوشتن و همچنین تحلیل و تجزیه مسابقات فوتبالی بیشتر در من می جوشید. در کل توپ را نمی توان از زندگی من حذف کرد، در دوران جوانی و نوجوانی بیشتر به عنوان هافبک چپ و بک چپ در تیم‌ های نوجوانان تهرانپارس، صنایع دفاع و … بازی می کردم و همین الان هم گاهی با دوستان فوتسال بازی می کنم.»

 نخستین گزارش رسمی او بین تیم های نانت و موناکو به مدت ۱۰ دقیقه در کنار جواد خیابانی بود و همین گزارش کوتاه موجب شد مورد توجه مخاطبین قرار بگیرد و از طرفی استعداد نهفته درونی او نیز بیدار شود و به جمع گزارشگران رسمی برنامه ورزش سه بپیوندد.

در طول ۱۹ سال برنامه نود که از شبکه سه سیما پخش می شد، مزدک میرزایی دوبار در غیاب عادل فردوسی پور اجرای این برنامه را برعهده داشت. اگر چه او در سال ۸۹ به خاطر نقدها و تحلیل هایی که داشت توسط پرویز مظلومی متهم به طرفداری از تیم پرسپولیس شد اما تقریبا یکی از بی حاشیه ترین مجریان ورزشی ایران به شمار می رفت.

آیا مزدک میرزایی مسلمان است؟

مزدک میرزایی مسلمان و شیعه است و در حین گزارشاتی که مجری آن بود و مقارن با مراسمات اسلامی و شیعه بود مطالبی را که عنوان می نمود که ثابت می کرد شیعه است. البته پیوستن او به شبکه اینترنشنال که حامی اصلی آن وهابیون عربستان است، طرفداران خود را با ابهام مواجه نموده است.

فرزند مزدک میرزایی؟

مزدک میرزایی در سال ۱۳۹۶ ازدواج نمود و هنوز دارای فرزند نیست. وی تاکنون در این مورد صحبتی با رسانه ها به میان نیاورده است !

مزدک میرزایی طرفدار کدام تیم است؟

وی طرفداردار پرو پا قرص تیم یوونتوس ایتالیا و منچستر یونایتد انگلیس است  و می گوید: مسی را بیشتر از رونالدو دوست دارم با اینکه رونالدو حالا در تیم محبوب من حضور دارد اما مسی را بیشتر دوست دارم.

مزدک میرزائی درباره علاقه اش به این تیم می گوید: من از کودکی بازی های این تیم را دنبال می کردم. یکی دو بار اول که بازی هایشان را دیدم احساس کردم که از این تیم خوشم می آید. سال ۸۲ هم که قهرمان شدند و من احساس می کردم این تیم ممکن است خیلی قوی نباشد، اما چیزی دارد که باعث می شود از آن خوشم بیاید.

مزدک میرزایی پسر بیوک میرزایی

همچنین پدر وی علی اصغر میرزایی از کارگردانان سابق تلویزیون ایران است که همین امر باعث ورود او به عرصه گزارشگری در تلویزیون ایران شد . وی هیچ نسبتی با بیوک میرزائی بازیگر سرشناس ایرانی ندارد.

مهاجرت مزدک میرزایی

مزدک میرزایی  به همراه همسرش در اواخر تیر ماه ۹۸ بعد از سفری که به لندن داشتند تصویری از آنها در خبرگزاریها منتشر شد که در ساختمان شبکه خبری ایران اینترنشنال دیده شدند! بعد از این شایعه حواشی دیگری نیز در فضای مجازی پخش شد که او علاوه بر مهاجرت و استخدام این برنامه، آرشیو کاملی از صدا و سیما را نیز خارج نموده است که این خبر از طرف معاونت رسانه ملی ایران تکذیب شد.

بعد از رفتن او از ایران و \یوستن به شبکه اینترنشنال روزنامه گل که هر صبح ایران منتشر می شود در صفحه اول با تیتر خبری نوشت : آقای مجری برای همیشه ایران را ترک کرد و به شبکه ماهواره ای پیوست.

این خبر با تیتر «شوک مزدک» در بسیاری از خبرگزاریها بازتاب داشت.

روزنامه شهروند هم با روتیتر ” شایعه ای که شاید هیچ کس باور نمی کرد و امیدواریم تکذیب شود” در صفحه اول تیتر زد: ” ایران اینترنشنال به جای شبکه سه؟ مزدک به لندن کوچ کرد؟”.

همچنین روزنامه خبر ورزشی در این باره نوشت:

حوالی ظهر دیروز بود که شایعه عجیبی شنیدیم؛ شایعه‌ای که این بار نه حول محور یک فوتبالیست بلکه پیرامون یکی از مشهورترین گزارشگران ایران می‌چرخید. اصل شایعه این بود: «مزدک میرزایی از ایران رفته تا از این پس با شبکه فارسی‌زبان ایران اینترنشنال همکاری کند؛ شبکه‌ای که برنامه‌هایش از لندن پخش می‌شود و مقامات کشوری همکاری با آن را به خاطر مواضعش ممنوع اعلام کرده‌اند.»