گمانه زنی رسانه ها درباره داوری اصغر فرهادی:

هفتاد و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن

 

نمانامه: مجله آمریکایی ورایتی پیش‌بینی کرد که اصغر فرهادی به عنوان رئیس هیات داوران هفتاد و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن انتخاب خواهد شد.

به گزارش ورایتی، هفتادوپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن از ۱۷ تا ۲۸ مه (۲۷ اردیبهشت تا ۷ خرداد ۱۴۰۱) در شهر کن فرانسه برگزار خواهد شد. رئیس هیات داوران این رویداد معتبر سینمایی هنوز معرفی نشده است اما زمزمه‌ها از احتمال انتخاب اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی که با فیلم‌های جدایی نادر از سیمین و فروشنده برنده جایزه اسکار شد، برای این مقام حکایت دارد.

از آنجایی که فرهادی به تازگی به سرقت هنری در ساخت فیلم قهرمان متهم شده احتمالا متولیان جشنواره کن فعلا از اعلام این خبر دست نگه دارند. با این حال فرهادی با توجه به اصالت و فرهنگ سینمایی وسیعی که دارد، یکی از نامزدهای جدی برای تصدی این مقام است.

تیری فرمو، دبیر جشنواره کن، پیش‌تر در نظر داشت پنه لوپه کروز را به عنوان رئیس هیات داوران این دوره از جشنواره کن انتخاب کند اما این بازیگر اسپانیایی با فیلم بی نهایت/L’immensità ساخته امانوئله کریالسه در بخش رقابتی جشنواره حضور خواهد داشت. ماریون کوتیار نیز که از دیگر گزینه‌ها برای ریاست هیات داوران جشنواره کن بود، در فیلم برادر و خواهر ساخته آرنو دسپلچین بازی کرده که احتمالا از دیگر فیلم‌های بخش رقابتی کن هفتادوپنجم خواهد بود.

اصغر فرهادی سال گذشته با فیلم قهرمان موفق شد به طور مشترک با محفظه شماره ۶ یوهو کاسمانین جایزه بزرگ جشنواره کن را دریافت کند.

پیش‌بینی‌ها از ترکیب جشنواره کن هفتادوپنجم

جشنواره فیلم کن روز پنجشنبه (۲۵ فروردین) فهرست فیلم‌های منتخب خود را اعلام خواهد کرد از همین رو مجله ورایتی در بخشی از این مطلب به پیش‌بینی فیلم‌های حاضر در این جشنواره پرداخته است.

براساس پیش‌بینی ورایتی، فیلم‌های جنایات آینده، الویس، تاپ گان: ماوریک، سه هزار سال اشتیاق، حاضر شدن، فیلمی ناشناخته از دیوید لینچ که در خفا ساخته شده، لایتییر، بی‌نهایت، اسکارلت، دلال، زندگی عشقی، تصمیم به رفتن، عنکبوت مقدس، پسری از بهشت، باغ‌های معلق، پنج شیطان، برادر و خواهر، توری و لوکیتا، زن چایکوفسکی و مثلث غم فیلم‌هایی هستند که در این دوره از جشنواره کن اولین اکران جهانی خود را تجربه خواهند کرد.