آثار راه یافته به هجدهمین جشنواره کانون پرورش فکری

پایگاه خبری نمانامه: در مرحله‌ نخست این جشنواره ۴۸۴ نمایش تولید شد که از میان این تعداد، ۳۵۶ نمایش صحنه‌ای به مرحله استانی راه پیدا کرد و در نهایت ۹۵ نمایش از ۳۱ استان کشور به مرحله بازبینی آثار رسید.

هیات داوران بخش صحنه‌ای این جشنواره متشکل از آزاده پورمختار، حسن دادشکر و سامی صالحی از میان ۹۵ نمایش راه‌یافته، ۱۵ اثر را به عنوان راه‌یافته به مرحله نهایی معرفی کردند.

نمایش «تخم مرغ شانسی» به کارگردانی مهدی صالحی‌اقدم از استان آذربایجان شرقی، «کرمی که هیولا شد» به کارگردانی امیر جهان‌پور و «لالو» اثر سمیه حسین‌نژاد هر دو از استان آذربایجان غربی و «آدم کوچولوی گرسنه» به کارگردانی طیبه آنجدانی از تهران به این مرحله راه یافتند.

هم‌چنین بر اساس رای داوران از استان چهارمحال و بختیاری دو نمایش «سیاه دل» اثر معصومه گودرزی و «لکه پر ماجرا» از سپیده ابراهیمی، از استان خوزستان نمایش«هیس» به کارگردانی مولود تجلی‌زاده و از استان قزوین نمایش «نمکی و دیو» اثر سیداحسان امامی به عنوان دیگر راه‌یافته‌های بخش صحنه‌ای هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون معرفی شدند.

بر همین اساس نمایش‌های « کابوس خنده» به کارگردانی خدیجه سلیمی «راز قله گاف» اثر یاسر هاشم‌زاده، «تنهایی دنیا» با هدایت رحمت غلامی، «گنجشکک اشی‌مشی» از گلشن حسنوند و «کباب کلاغ» اثر محسن عظیمی پویا به ترتیب از استان‌های قم، کردستان، کرمانشاه، لرستان و مازندران نیز به این مرحله راه پیدا کردند.

در همین حال داوران در این بخش نمایش‌های «زرد قناری» به کارگردانی محبوبه ابراهیمی از استان مرکزی و «زنان انتظار» به کارگردانی محسن اکرمی از استان یزد را نیز برای رقابت در مرحله نهایی معرفی کردند.

لازم به یادآوری است این نمایش‌ها باید ۵ اجرای عمومی در استان خود داشته باشند و برگزیدگان کشوری هم‌زمان با آیین پایانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایش کانون معرفی خواهند شد.

مرحله کشوری این دوره از جشنواره هنرهای نمایشی کانون بر اساس اعلام فراخوان قرار است ۲۶ تا ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ برگزار شود.