نمایش «تراس» نوشته ژان کلود کری‌یر

پایگاه خبری نمانامه: جعفر مهیاری نمایش «تراس» نوشته ژان کلود کری‌یر را در سالن تئاتر (Fairview Theatre) شهر تورنتو کانادا روی صحنه می‌برد.

به گزارش رسیده، جعفر مهیاری نمایش «تراس» نوشته ژان کلود کری‌یر و ترجمه اصغر نوری را در روزهای ۲۷، ۲۸ و ۲۹ فوریه (۸، ۹ و ۱۰ اسفند) در شهر تورنتو کانادا در سالن تئاتر (Fairview Theatre) روی صحنه می‌برد. بازیگران این نمایش به ترتیب ورود به صحنه، وریا حواری‌نسب، نجلا عزیزی، طناز قدرتی، سارا فلاحی، فرزاد نظری‌مقدم و سروش محمودی هستند.

جعفر مهیاری درباره این اجرا توضیح داد: در بهار سال جاری کارگاه‌های آموزشی را در شهر کلگری ایالت آلبرتا کانادا برگزار کردیم که ماحصل این کارگاه‌ها اجرای نمایش «صندلی‌ها» در تئاتر انکانتر (Theater Encounter) این شهر بود. سپس پیشنهاد شد که در ماه فوریه، نمایشی را برای اجرا در تورنتو آماده کنیم که من پیشنهاد اجرای نمایش «تراس» را مطرح کردم تا با جمعی از بازیگران مقیم کانادا آماده شود. طی یک‌ ماه تمرین فشرده این نمایش آماده شد و در روزهای ۲۷، ۲۸ و ۲۹ فوریه (۸، ۹ و ۱۰ اسفند) در تورنتو اجرا خواهد شد.

او افزود: مضمون این نمایش آشفتگی و استیصال انسان معاصر است و ما در فرم اجرایی تلاش کردیم فضای رئالیستی نمایشنامه‌ را برای برجسته ساختن مضمون اثر به سورئال نزدیک کنیم و با بهره گرفتن از فرم، نور و صدا فضای تعلیقی نمایشنامه را به مخاطب منتقل کنیم.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: مدیر تولید: آیلین اویان سلحشوری، طراح نور و لباس: جعفر مهیاری، دستیار کارگردان: نازلی عزیزی، منشی صحنه: مهتا مولاطلب، اجرای نور و صدا: شایسته سرخیل و عکاس: مانلی وفاداری.

جعفر مهیاری پیش‌تر نمایش «چهارپایه‌ها» را به تهیه‌کنندگی کمپانی کمرآ دریا در تاریخ‌ نهم، دهم و یازدهم اکتبر ۲۰۱۸ (۱۷ تا ۱۹ مهرماه ۱۳۹۷) در شهر بولونیای ایتالیا روی صحنه برده است. او همچنین نمایش‌های مختلفی را در آلمان و فرانسه کارگردانی و اجرا کرده است که نمایش «فراتر از کلمات» علاوه بر تور اجراهایی که در شهرهای مختلف فرانسه داشته در سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر نیز اجرا شده است.