نقد فیلم «مغز استخوان»؛ ساخته حمیدرضا قربانی

پایگاه خبری نمانامه: مغز استخوان به کارگردانی حمیدرضا قربانی، به‌نویسندگی علی زرنگار، تهیه‌کنندگی حسین پورمحمدی و بازی بابک حمیدیان، جواد عزتی، بهروز شعیبی، پری‌ناز ایزدیار، نوید پورفرج و … تولید شده است.
حمیدرضا قربانی که سابقه همکاری با اصغر فرهادی را دارد، بعد از ساخت فیلم سینمایی خانه‌ای در خیابان چهل و یکم این فیلم را در ژانر اجتماعی ساخته است. فیلم مغز استخوان به رابطه چند زن در شهر می‌پردازد.شروع مناسبی دارد ، نشان می دهد کارگردان فرم را می شناسد و با تکنیک های سینمایی آشناست.
به نظر می‌رسد یکی از نقاط قوت «مغز استخوان» بازی پریناز ایزدیار باشد که می‌تواند از امیدهای این فیلم برای کسب جایزه در این دوره از جشنواره فیلم فجر باشد.طلاق، عده ، وجدان، اعدام ، جان بچه و… واژه کلیدهای فیلم قربانی است فیلمی که حاشیه ها و بحث هایی جدی در خصوص طلاق هنرپیشه زن فیلم را در داستان مطرح کرده است. ازایراداتی که به مغز استخوان گرفته میشود شباهت بعضی از صحنه ها با صحنه های فیلمهای اصغر فرهادی و تشابه بازی نوید پورفرج در فیلم با فیلم مغزهای کوچک زنگ زده است.

قربانی درباره شرایط اکران فیلمها در جشنواره و پایان بندی فیلم هم گفت: زمانی ما معتقد بودیم که در صف‌های جشنواره می‌ایستیم تا فیلمها را بدون سانسور ببینیم اما امروزه نهادهایی هستند که تفکر و محصول را جهت دهی میکنند و این تاسف بر انگیز است و ممیزی‌ ها شرایط را سخت کرده است. در نتیجه پایان فیلم همان چیزی نیست که ما میخواستیم و فیلم در راهرو تمام میشود و ناگزیر شدیم این اتفاق بیفتد.
.