نقد فیلم «دوزیست» ساخته برزو نیک نژاد

پایگاه خبری نمانامه: دوزیست یک طنز تلخ است که می خواهد فیلم اجتماعی جا زده شود. اجتماع بی پولها و مجردها و راپرت دادن کلفتها و حبس کشیده ها و دست آخرش نه رقابت بین چند مجرد که مسابقه ای برای جلب توجه با یک غافگیری بامزه که کام خبیننده را شیرین می کند .همین.
دوزیست به تهیه‌کنندگی سعیدخانی، چهارمین فیلم بلند سینمایی برزو نیک‌نژاد در کسوت کارگردان پس از ساخت فیلم های سینمایی «ناخواسته»، «زاپاس» و «لونه‌زنبور» است، وی همچنین برای بینندگان تلویزیونی با ساخت سریال دردسرهای عظیم ۱ و۲ شناخته می‌شود. در این فیلم به بازی های خیلی خوب سعید پورصمیمی، جواد عزتی، هادی حجازی فر، پژمان جمشیدی و ستاره پسیانی اشاره کرد.اما آیا همین اشاره برای یک فیلم پر از پلان و پراز کات کافی است؟
تکرار شخصیتهایی که قبلا برزو نیک نژاد آفریده است و بده بستان بین جواد عزتی و پژمان جمشیدی و عشق یکطرفه ستاره پسیانی همه موقعیتهایی را بوجود می آورد که بیننده را به خود جلب می کند. اقدامات یک جانبه سعید پور صمیمی هم مفرح است. داستان سعی کرده از پیچیدگی ها و غافلگیری های بهره ببرد اما این موضوع حتی با حضور زن دوم در فیلم و مسائلی مثل رابطه خارج از قانون و سقط جنین و درگیری با خانواده ای مذهبی نمی تواند فیلم برزو نیک نژاد را جلوتر ازسایر فیلمهایش بنشاند.
.