نحوه راه اندازی کسب و کار اینترنتی!

کسب و کار های اینترنتی امروزه به عنوان یکی از محبوب ترین و پر درآمدترین مشاغل محسوب می شوند. مهمترین علت آن می تواند این نکته باشد که؛ در کسب و کارهای آنلاین نیازی به سرمایه زیاد، محل کار و یا زمان نیت و حتی در منزل نیز می توان در فضای اینترنت به کسب درآمد رسید. کسب و کار اینترنتی همانگونه که از نامش مشخص است، به کسب و کاری گفته می شود که با استفاده از آن بتوان در بستر اینترنت به کسب درآمد رسید. شاید در این شرایط سخت شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی، نقش و جایگاه کسب و کارهای آنلاین را در زندگی بهتر درک کرده باشیم. کسب درآمد از اینترنت بهترین روش های پولسازی در این روزها برای ما ایرانی ها می باشد.

 

 

کسب و کار اینترنتی چیست؟

کسب و کار اینترنتی نوع جدیدی از کسب و کار ها می باشد که در بستر اینترنت و در فضای مجازی محصول یا خدمتی ارائه می گردد. با توجه به زیرساخت هایی که طی چند سال اخیر در خصوص اینترنت کشور صورت پذیرفته، راه اندازی کسب و کار های اینترنتی افزایش چشمگیری داشته است. کسب و کار اینترنتی می تواند با راه اندازی یک وبسایت یا حتی استفاده از شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و همچنین دیگر پلتفرم های مجازی صورت پذیرد.

 

 

مزایای کسب و کار اینترنتی

 

امروزه کسب و کارهای آنلاین مشکلات و معضلات بسیاری را در جهان برطرف کرده اند. از طرفی به دلیل دسترس بودن اینترنت برای تعداد زیادی از مردم دنیا به رشد کسب و کارها کمک کرده است. همچنین در کسب و کار آنلاین این امکان وجود دارد که در منزل به درآمد خوبی رسید. با تبدیل یک کسب و کار سنتی به کسب و کار اینترنتی می توان بدون محدودیت مکانی و جغرافیایی، برند و محصولات خود را به تمامی افراد دنیا معرفی نمایید. در کسب و کار آنلاین، امکان مدیریت زمان وجود دارد و صاحب کسب و کار به سهولت می تواند به مشتریان خود دسترسی داشته باشد. راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی می تواند در افزایش درآمد و اشتغال زایی قدم مؤثری باشد. در کسب و کار آنلاین هزینه های مربوط به محل کار، انبارداری، نگهداری و تعمیرات و … وجود ندارد و صاحب کسب و کار بدون صرف هزینه های هنگفت می تواند کسب و کار مورد نظر خود را راه اندازی و مدیریت نماید.

 

راه اندازی کسب و کار آنلاین

این سوال ممکن است در ذهن خیلی از افراد باشد که؛ برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین نیازمند چه میزان سرمایه اولیه هستیم؟

برای پاسخ دادن به این سوال باید بگوییم که حتی بدون صرف هزینه نیز می توان یک کسب و کار اینترنتی را راه اندازی نمود. مثلا برای راه اندازی یک کسب و کار اینستاگرامی کافیست یک پیج ایجاد و با تولید محتوای هدفمند، کاربران خود را افزایش دهیم. با افزایش کاربران می توان تبلیغات پذیرفت و با استوری کردن تبلیغات دیگران به کسب درآمد رسید. در این یک نوع کسب و کار، صاحب کسب و کار ملزم به داشتن محصول نمی باشد.

 

 

کدام شغل های اینترنتی نیازمند سرمایه زیاد برای راه اندازی نیستند؟

  • کسب درآمد از اینستاگرام
  • همکاری در فروش
  • کسب درآمد از تلگرام
  • راه اندازی سایت و فروشگاه اینترنتی
  • آموزش آنلاین
  • ایفلوئنسر مارکتینگ
  • کسب درآمد از یوتیوب

اگر قصد دارید با راه اندازی یک وبسایت فروشگاهی به کسب درآمد در فضای اینترنت بپردازید، شما نیازمند پرداخت هزینه های مربوط به هاست و دامنه خواهید بود. همچنین اگر قصد دارید بدون صرف هزینه، فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید و محصولات خود را برای فروش در اینترنت منتشر کنید می توانید در سایت هایی مانند فروشگاه دیجی پاورپوینت به عنوان فروشنده ثبت نام نمایید و بدون صرف هزینه ای محصولات خود را برای فروش در سایت بارگذاری نمایید. اگر محصولات شما از نوع فیزیکی می باشند می توانید با ثبت نام در سایت دیجی کالا به عنوان فروشنده، به راحتی یک فروشگاه آنلاین داشته باشید و اما اگر محصولات شما به صورت دانلودی و مجازی می باشند (مانند فایل های پاورپوینت آماده) می توانید آن ها را در سایت دیجی پاورپوینت برای فروش قرار دهید. همچنین در این سایت امکان بازاریابی اینترنتی نیز وجود دارد و شما می توانید با انتشار و تبلیغ محصولات دیگر فروشندگان، بدون صرف هزینه به کسب درآمد در اینترنت بپردازید.