نحوه برگزاری جشنواره ۳۹ فیلم فجر

 

پایگاه خبری نمانامه: هنوز یک هفته از اعلام رسمی مدیران جشنواره برلین درباره برگزار نشدن این فستیوال قدیمی نگذشته که دبیر جشنواره۳۹ فیلم فجر بار دیگر بر برگزاری شدن این رویداد سینمایی به شکل حضوری تاکید کرد!
محمدمهدی طباطبایی‌نژاد باردیگر تاکید کرد: برپایی مجازی جشنواره فیلم فجر منتفی است.
به گزارش رسیده، وی با اشاره به برگزاری آنلاین چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت، گفت: جشنواره فیلم فجر به شکل آنلاین برگزار نمی‌شود؛ چون سینمای داستانی تفاوت‌هایی با فیلم کوتاه و مستند دارد و مراقبت از سرقت نکردن آثار سینمایی داستانی کاری بسیار دشوار و پر ریسک است و طبیعتا نمی‌توانستیم وارد چنین عرصه پر ریسکی شویم.
طباطبایی‌نژاد ادامه داد: در سینمای مستند و کوتاه این ریسک خیلی پایین‌تر است و مدیران این اجازه را پیدا می‌کنند که این ریسک را انجام دهند. اما در سینمای داستانی که میانگین هزینه تولید برای هر فیلم حداقل ۵ میلیارد تومان است چنین ریسکی ممکن نیست. او یادآور شد: البته شکل‌های جدیدی از ارائه فیلم در بستر آنلاین هم هست که مطلقا سرقتی در آن وجود نداشته باشد؛ مثل دوربین‌های وی‌آر. اما به خاطر هزینه‌هایش هنوز آن را تجربه نکرده‌ایم.
گفتنی‌ست بر اساس آنچه که تا کنون در موضع گیری‌های تهیه‌کنندگان همسو با جریان مدیریتی خواهان برگزاری جشنواره فیلم فجر در هر شرایط و موقعیتی اعلام شده، مسئولان برگزاری درصدد هستند تا سی‌ونهمین دوره این جشنواره را بدون حضور مردم و در شکل یک رویداد دورهمی و مختصر برگزار کنند!
این شیوه برگزاری هرچند می‌تواند در آمار مدیران به عنوان به سامان رساندن این رویداد قلمداد شود اما جشنواره‌هایی مانند فجر با حضور مردم و علاقمندان سینما دارای معنا و هویت اصلی خود می‌شود در غیر این صورت یک «سرمونی» و «مهمانی» ده روزه خواهد بود درست به سبک و سیاق جشن‌های ازدواج ایلیاتی…!