نامه گلایه آمیز دستیار و برنامه ریز سریال «۸۷ متر»

پایگاه خبری نمانامه: آقای علی عسگری یعنی صدا و سیما نمی تواند برای سرگرمی مردم از تولیدات موفق سال های پیش استفاده کند؟
.
شبنم عرفی‌نژاد (دستیار و برنامه‌ریز سریال «۸۷ متر»کیانوش عیاری) درنامه‌ای جان همه عوامل این سریال‌ها را بخاطر تصمیم رئیس صدا و سیما در خطر دانست و نوشت:

جناب آقای علی عسگری
مدیریت محترم سازمان صدا و سیما
با سلام
طبق فرمایش جنابعالی در حال حاضر بیست پروژه تلویزیونی در حال فیلمبرداری هستند که هر کدام به طور متوسط حدود ۵۰ نفر دست اندر کار دارند. از جمله پروژه ی سلمان که به گفته ی خود شما روزانه ۷۰۰ نفر در آن فعالیت می کنند. این یعنی ۹۵۰ نفر در ۱۹ پروژه به علاوه ی ۷۰۰ نفر در پروژه ی سلمان که می شود هزار و ششصدو پنجاه نفر، به طور متوسط اگر خانواده ی هر کدام از این عوامل را سه نفر حساب کنیم به رقم ۴هزار و نهصدو پنجاه نفر می رسیم. یعنی با تعطیل نکردن پروژه ه حدود ۵ هزار نفر در خطر مستقیم ابتلا به کرونا قرار می گیرند و بپذیرید که حضور یک دکتر، هر چند روز یک بار، به مهار ویروس کمکی نمی کند. این ویروس چهارده روز دوره ی پنهان دارد که در همین مدت فرد ناقل، با بقیه در ارتباط است. می دانیم این بیماری فعلا درمانی ندارد و نیز می دانیم مراکز بهداشتی دچار کمبود تجهیزات هستند.
اقای علی عسگری یعنی صدا و سیما با این عظمت و با آن تعداد فیلم و جنگ که در آرشیو دارد، نمی تواند برای سرگرمی مردم از تولیدات موفق سال های پیش استفاده کند؟
آیا نمی شود سریال هایی مثل هزار دستان، پاییز صحرا سربداران، پدر سالار، روزگار قریب، خواب و بیدار و …. یا جنگ های شاد نوروز ٧٢، پرواز ۵٧ و آثار مهران مدیری و امثال آن پخش شود؟
اقای علی عسگری شما فقط مدیر این سازمان نیستید شما حامی تمام دست اندرکاران این حرفه نیز هستید. شما مسئول ما هستید.
من یکی از هزار و ۱۶۵۰ نفری هستم که برای صدا و سیما کار می کنم و در هر شرایطی کار کرده ام. در سرما، در گرما، در بی پولی و هیچوقت هم اعتراض نکرده ام.
اما این بار مسئله، تحمل سرما و گرما نیست. این بار مشکل، تعویق حقوق ها نیست. این بار پای جان آدم ها در میان است.
تا دیر نشده و تا تعداد بیشتری از همکاران ما مبتلا نشده اند به یاری ما بیایید و دستور توقف فیلمبرداری پروژها را تا پایان عید ١٣٩٩ صادر کنید تا بعدها عذاب وجدان و پشیمانی سراغ تان نیاید.
زندگی ما هزار و ۶۵۰ نفر و خانواده هایمان به تصمیم و ایستادگی شما بستگی دارد