نامزدهای نهایی جایزه ادبیات داستانی زنان ۲۰۲۰

پایگاه خبری نمانامه: فهرست ۶ نفره نامزدهای نهایی جایزه ادبیات داستانی زنان ۲۰۲۰ درحالی اعلام شد که نام «برناردین اواریستو» و «هیلاری مانتل» نیز در بین نامزدها دیده می‌شود.
به گزارش ایسنا و به نقل از بوکسلر، «برناردین اواریستو» برای نگارش رمان برنده جایزه بوکر یعنی «دختر،‌ زن، ‌دیگر» و «هیلاری مانتل» برای خلق آخرین جلد از سه‌گانه داستان‌های «توماس کرامول» ‌با عنوان «‌آینه و نور» برای کسب جایزه ۳۰ هزار پوندی این رقابت ادبی در فهرست نامزدهای نهایی قرار گرفته‌اند.
«انجی کروز» با رمان «‌دومینکانا» که داستان دختر مهاجری در نیویورک در دهه ۶۰ میلادی روایت می‌کند، «ناتالی هینس» برای رمان «هزار کشتی» که بازگویی داستان جنگ تروا از دیدگاه یک زن است،‌ «مگی افارل» برای نخستین رمان تاریخی خود با عنوان «همنت»‌ که به داستان پسر «شکسپیر» می‌پردازد و «جنی اوفیل» برای سومین رمان خود با عنوان «آب و هوا»‌ نیز به فهرست نامزدهای نهایی این دوره از جایزه ادبیات داستانی راه‌یافته‌اند.
«هیلاری مانتل» که موفق شد در طول یک هفته ۱۰۰ هزار نسخه از رمان «آینه و نور» خود را به فروش برساند،‌ پیش از این سه بار برای «‌فراتر از سیاهی»، «مجرمان را بیاورید»‌ و «تالار گرگ» به فهرست نامزدهای نهایی جایزه ادبیات داستانی زنان راه‌یافته است.
مراسم اهدای جایزه ادبیات داستانی این دوره، از ماه ژوئن به سپتامبر موکول شده است.
جایزه «ادبیات داستانی زنان» که برای تحسین و گرامیداشت آثار نویسندگان زنی که توسط سایر جوایز ادبی مهم نادیده گرفته می‌شوند، تاسیس شده است امسال بیست و پنجمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد.