«مکبث زار» و «اپرای شیپور» به روی صحنه می روند

نمانامه: پیش‌فروش بلیت سه روز نخست نمایش «اپرای شیپور» به کارگردانی فریدون ولایی در تالار چهارسو تئاتر شهر آغاز شد. «مکبث زار» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی نیز از ۲۷ فروردین‌ ۱۴۰۲ ساعت در سالن اصلی تئاترشهر روی صحنه می‌رود. به نقل از تئاتر شهر، هم‌زمان با رونمایی از پوستر نمایش «اپرای شیپور»، پیش فروش بلیت‌های سه روز نخست این اثر نمایشی آغاز شد.

نمایش «اپرای شیپور» به نویسندگی و کارگردانی فریدون ولایی که این روزها آخرین تمرینات خود را در مجموعه تئاتر شهر پشت سر می‌گذراند، از ساعت ۱۸:۳۰ روز ۲۷ فروردین اجراهای خود را در تالار چهارسو تئاتر شهر شروع خواهد کرد.

نمایش «اپرای شیپور» در فضایی گروتسک روایت‌گر انسان‌هایی است که در دست قدرتمندان زر و زور به بازی خطرناکی به کار گرفته شده‌اند.

در این نمایش که تولید گروه تئاتر «آن» است، (به ترتیب حروف الفبا) خان آقا احمدی، مریم برومند، یاسمن حسینی، امید رهبر، سامان شکیبا، امیرحسین صفاپور، میترا طره، عماد محبی، سونیا معبودی و سعید مقبری بازی می کنند.

گروه نمایش «آن» نمایش‌های «آوازی نرم برای جهان»، «گزارش به بالا»، «سایه ها و باد»، « «کر» و «سلفی» را در کارنامه کاری خود دارد. این گروه طی سال‌های اخیر در چندین فستیوال خارجی از جمله «کوفار بلاروس»، «کارادنیز ترکیه» و «اسلاویای صربستان» حضور داشته است.

«مکبث زار» در تئاتر شهر

«مکبث زار» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی از ۲۷ فروردین‌ ۱۴۰۲ ساعت در سالن اصلی تئاترشهر روی صحنه می‌رود. هم‌زمان با رونمایش از پوستر پیش‌فروش این نمایش در سایت تیوال آغاز شده است.

پیش فروش بلیت نمایش «مکبث زار» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی همزمان با رونمایی از نخستین پوستر این نمایش از روز، جمعه ۱۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در سایت تیوال آغاز شد.

در این نمایش بازیگرانی چون شهروز دل‌افکار، گاتا عابدی، محمدهادی شعطایی، یاشار نادری، سعید برجعلی، فهیمه موسوی، رضا سلیمی، رضا جهانگیری، سحر عبدالملکی، صابر رضایی، متین مکاری‌مقدم، جواد امیرپور به ایفای نقش خواهند پرداخت.

این نمایش علاوه بر شرکت در فستیوال‌های جهانی چون جشنواره هایفست ارمنستان، جشنواره «شب های مسکو» روسیه و همچنین اثر برگزیده این فستیوال، فستیوال بین‌الملی «شکی آذربایجان»، موفق به کسب دیپلم افتخار و لوح تقدیر بهترین نمایش، کسب دیپلم افتخار و لوح تقدیر بهترین طراحی لباس، کاندیدای بهترین کارگردانی، کسب دیپلم افتخار، لوح تقدیر و تندیس بهترین موسیقی در بخش ملل چهل‌ویکمین جشنواره تئاتر فجر شده است.

شبیر پرستار مجری‌طرح و سعیده اسمعیل‌نیا به عنوان تهیه‌کننده، ابراهیم پشت‌کوهی را در تولید، این نمایش همراهی می‌کنند.

نمایش «مکبث زار» اقتباسی آزاد و متفاوت از نمایشنامه مکبث شکسپیر است که این ‌بار مکبث در جزیره هرمز بر سر تبدیل شدن به «بابای بزرگ زار» جدال می‌کند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به بهرنگ ‌عباسپور (آهنگساز)، رضا ‌خضرایی (طراح نور)، ابراهیم ‌پشت‌کوهی و فرزاد هدایت (طراح لباس)، شقایق ‌برهمتی (طراح گریم)، محمدحسن آزادگان (طراح گرافیک)، ابراهیم ‌پشت‌کوهی (طراح صحنه)، پیمان گرزم (عکاس)، فرزاد ‌هدایت ‌نوری (دستیار کارگردان)، ترانه دَمساز (منشی‌صحنه)، جواد ‌امیرپور، الهه عرب‌دوست (مدیران صحنه)، گلاره کلهرچگینی (دستیاران صحنه)، پیمان طالبیان و محمد دانشور (مشاوران رسانه) اشاره کرد.

این اثر نمایشی از ۲۷ فروردین‌ ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۰ در سالن اصلی تئاترشهر روی صحنه می‌رود. علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت این اثر نمایشی می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.