مهران مدیری در سریال «خاتون»؛ مردی مرتبط با انگلیس و روسیه

 

پایگاه خبری نمانامه: همزمان با نزدیک شدن به زمان پخش سریال «خاتون» تینا پاکروان جزییات تازه‌ایی از از این سریال و نقش مهران مدیری در آن منتشر شد. روزنامه خراسان نوشته:« قصه سریال «خاتون» از سال ۱۳۲۰ شروع می‌شود و داستان حول محور شخصیتی به نام «خاتون» با بازی نگار جواهریان می‌چرخد. همسر این کاراکتر «شیرزاد ملک» با بازی اشکان خطیبی شخصیتی نظامی است و «خاتون» از عملکرد ارتش در مقابل اشغال ایران توسط متفقین در جنگ جهانی دوم ناراحت است.
.
در ادامه سریال، اتفاقاتی رخ می‌دهد و وضعیت خانواده اصلی قصه در این دوران تغییراتی می‌کند. مهران مدیری نقش «جهانگیر روزبه» دایی «خاتون» را برعهده دارد. این کاراکتر که یک تاجر ثروتمند است و در هتل زندگی می‌کند، جزو شخصیت‌های مثبت سریال است و کاراکتری شوخ‌طبع و خوش‌مشرب دارد.
.
«جهانگیر روزبه» که به عنوان «دایی جون انگلیسی» شخصیت «خاتون» معرفی شده، با انگلیسی‌ها و روس‌ها ارتباط دارد، اما جاسوس نیست و اتفاقا تا حدی نیز فرد وطن‌دوستی محسوب می‌شود.
.
مهران مدیری تا به حال در سریال تاریخی بازی نکرده و حضور در «خاتون» تجربه تازه‌ای در کارنامه اوست. علاوه بر این، نقشی که مدیری در سریال بازی کرده، ویژگی‌های متفاوتی نسبت به دیگر نقش‌هایی دارد که تا به حال ایفا کرده است.»

شاهرخ فروتنیان در این سریال خاتون در نقش «فریدون خان» به ایفای نقش می‌پردازد. «خاتون» روایت داستانی-تاریخی از خانواده‌ای است که از اول شهریور ۱۳۲۰ آغاز شده و در دوران اشغال ایران توسط متفقین دچار تحولاتی می‌شود. تاریخ ایران با همه فراز و فرودش در زندگی تک تک ما جریان دارد. «فریدون خان» مهندسی راه آهن از آلمان دارد. او با همسر و تنها دخترش ماری در رشت زندگی می کند. «فریدون خان» برادر فخرالنسا و دایی شیرزاد قصه‌ی ماست. این سریال به صورت اختصاصی از «نماوا» پخش خواهد شد.