معرفی فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره فجر

«خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری» / سودای سیمرغ
.
نویسنده و کارگردان: پیمان قاسم خانی
تهیه کننده: محسن چگینی
.
.
🔹درباره فیلم
پیمان قاسم خانی بعد از تجربه‌های موفق فیلمنامه نویسی برای سینما و سریال‌های مطرح طنز، با اولین تجربه فیلمسازی‌اش در سینمای کمدی نمره‌ قابل قبولی گرفت. خیلی‌ ها با تماشای «خوب، بد، جلف» به آینده این سینماگر در عرصه فیلمسازی امیدوار شدند و برخی دوستان مطبوعاتی او نیز توصیه می‌کردند که از این به بعد خودش فیلمنامه‌های کمدی‌اش را کارگردانی کند. او حالا بعد از سه سال با سری دوم فیلم میلیاردی‌اش به جشنواره فجر آمده است. مثل هر فیلمسازی نسبت به تجربه اولش پخته تر شده و البته کارش سخت تر. «خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری» دنباله‌ی سری اول است اما طبق شنیده‌ها با فضایی متفاوت و مفرح ‌تر مواجه خواهیم بود. این فیلم از آثار پربازیگر این دوره است که به غیر از زوج پژمان جمشیدی و سام درخشانی بقیه بازیگران در سری دوم تغییر کرده‌اند.
.
🔹حاشیه
سال گذشته خبرهایی مبنی بر ساخت سریالی به نویسندگی پیمان قاسم خانی در شبکه خانگی منتشر شد. این بار قرار بود سری دوم «خوب، بد، جلف» به سریال تبدیل شود و حتی با بهروز افخمی و ابوالحسن داوودی هم مذاکره شده بود، اما در نهایت ساخت این پروژه‌ منتفی اعلام شد. قاسم خانی چند ماه بعد، بلافاصله پس از پایان کارش در «هیولا» برای ساخت سینمایی «خوب، بد، جلف۲» دست به کار شد. این فیلم ابتدا قرار بود اواخر آبان ماه اکران شود اما در نهایت عوامل به این نتیجه رسیدند که اولین نمایش آن در جشنواره فیلم فجر باشد.
.
🔹شانس موفقیت
«خوب، بد، جلف ۲» تنها کمدی جشنواره امسال است و حضور آن تنوع مضامین این دوره را تکمیل می‌کند. داستان متفاوت این سری، حضور مجدد زوج محبوب پژمان جمشیدی و سام درخشانی و اضافه شدن بازیگران جدید هر یک به تنهایی می‌توانند از جذابیت‌های این کار باشند. سری اول این فیلم دیپلم افتخار بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره سی و پنجم را کسب کرد و در دو بخش نامزد سیمرغ شد. فیلم قاسم خانی شانس زیادی دارد تا این بار هم درصدر آرای مردمی جشنواره قرار بگیرد و در برخی رشته‌ها خصوصا بازیگری نامزد سیمرغ بلورین شود. «خوب، بد، جلف ۲» به احتمال زیاد پس از جشنواره، برای اکران در نوروز ۹۹ آماده می‌شود.