معرفی داوران صحنه‌ای جشنواره چهلم تئاتر فجر

نمانامه – ۵ داور آثار بخش رقابتی صحنه‌ای چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را ارزیابی می‌کنند. بر این اساس (به ترتیب حروف الفبا) محمدعلی خبری، شهرام زرگر، کوروش سلیمانی، نصرالله قادری و رضا مهدی‌زاده داوری بخش رقابتی صحنه‌ای را بر عهده خواهند داشت.

محمدعلی خبری نمایشنامه‌نویس، بازیگر و کارگردان تئاتر است. او دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد اسلامی و کارشناسی ارشد کارگردانی و دکترای پژوهش هنر از دانشگاه تربیت مدرس است و تاکنون فعالیت‌های علمی، پژوهشی و اجرایی متعددی در حوزه فرهنگ و هنر داشته است.

شهرام زرگر، مترجم، مدرس دانشگاه و بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما است. او فارغ‌التحصیل کارشناسی بازیگری از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه هنر و عضو هیات‌علمی همین دانشگاه است. زرگر در زمینه‌ ترجمه، تدریس، نمایش‌نامه‌نویسی و کارگردانی در عرصه هنرهای نمایشی فعال است.

کوروش سلیمانی بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون و نمایشنامه‌نویس است. سلیمانی فارغ‌التحصیل کارشناسی کارگردانی تئاتر و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه تهران است و فعالیت بازیگری خود را از سال ۱۳۷۰ آغاز کرده است. او در آثار متعددی به عنوان بازیگر حضور داشته است و نمایش‌هایی را هم روی صحنه برده است.

نصرالله قادری، پژوهشگر، منتقد، مدرس، مولف، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر است. او دارای مدرک تحصیلی کارشناسی کارگردانی سینما از دانشگاه هنر و کارشناسی ارشد ‏کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس و نشان درجه یک هنری معادل مدرک دکتری است. قادری تالیفات متعددی در عرصه هنرهای نمایشی است.

رضا مهدی‌زاده طراح صحنه، مترجم و مدرس دانشگاه است. او فارغ‌التحصیل کارشناس طراحی صحنه از دانشگاه هنر تهران، کارشناس ارشد کارگردانی نمایش از دانشگاه تربیت مدرس و کارشناس ارشد مهندسی معماری از دانشگاه آزاد اسلامی و عضو هیات علمی دانشگاه هنر تهران است. او سوابق متعددی در عرصه طراحی صحنه در کارنامه دارد.

منبع: همشهری