مستند «عروسک» به کارگردانی الهه اسماعیلی

پایگاه خبری نمانامه: بیست و هفتمین دوره جشنواره مستند هات‌داکس که به صورت آنلاین در تورنتوی کانادا در حال برگزاری است، بخشی از برندگان خود را شناخت.

به نقل از ورایتی؛ مستند «عروسک» به کارگردانی الهه اسماعیلی که در بخش مستندهای کوتاه این رویداد سینمایی حضور داشت، جایزه بهترین مستند کوتاه بخش بین الملل جشنواره فیلم «هات داکس» را دریافت کرد.

در این دوره از فستیوال باارزش ترین جایزه که مربوط به بخش بهترین فیلم مستند بلند است به فیلم مستند «اوستروف: جزیره گمشده» ساخته سوتلانا رودینا و لورنت استوپ محصول سوییس رسید.

جایزه فروم پیچ کانادا به فیلم «ویلفرد باک» ساخته لیسا جکسون رسید که داستان مردی را تعریف می‌کند که به اکتشاف در آثار استعمار بر روش زندگی و دانش بومی‌های آمریکای شمالی می‌پردازد.

این جایزه که با یک جایزه نقدی ۱۰ هزار دلاری کانادا همراه است، موجب می‌شود فیلم در معرض توجه خریداران بین‌المللی قرار بگیرد.

هیات داوران جایزه فروم پیچ کانادا جایزه افتخاری خود را به مبلغ ۲ هزار دلار کانادا به فیلم «ساخته شده در اتیوپی» اهدا کردند. این فیلم داستان سه زن را دنبال می‌کند که در زمان گسترش بزرگ‌ترین پارک صنعتی چینی در اتیوپی آنجا هستند. این پروژه ساخته ژینیان یو و مکس دانکن است و تامارا داویت آن را تهیه کرده است.

امسال مستند «نان مقدس» به کارگردانی زنده‌یاد رحیم ذبیحی و به تهیه‌کنندگی تورج اصلانی در بخش مسابقه «ویترین جهان» به رقابت می‌پردازد.

مستند «الناز عزیز» ساخته مانیا اکبری به نمایندگی از سینمای کانادا و مستند «همسایگی ماه» ساخته مهرداد فرهمند و محصول مشترک ایران، کانادا و سوریه نیز در بخش «ویترین جهان» جشنواره فیلم هات داکس پذیرفته شده‌اند. برنده این بخش واجد شرایط رقابت در جوایز اسکار خواهد شد.

جشنواره فیلم هات داکس از ۲۹ آوریل تا ۹ می ۲۰۲۱ (۹ تا ۱۹ اردیبهشت) به صورت آنلاین در تورنتوی کانادا برگزار می‌شود.