مستند «رویای آجری» به کارگردانی داود مرادیان

پایگاه خبری نمانامه: مستند «رویای آجری» در جدیدترین قسمت برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» رونمایی و بررسی خواهد شد.

جدیدترین قسمت از فصل سوم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «رویای آجری» به کارگردانی داود مرادیان از شبکه مستند پخش خواهد شد.

مستند «رویای آجری» روایتی متفاوت از تاریخچه سیاستگذاری مسکن در ۶۰ سال اخیر کشور است و تحولات این حوزه را از دوره دکتر مصدق تا امروز به تصویر می‌کشد.

در این فیلم مستند ضمن استفاده از تصاویر آرشیوی، بسیاری از بازیگران اصلی حوزه مسکن و افراد تاثیرگذار که نقشی در تحولات آن در ده‌های اخیر داشته‌اند در برابر دوربین قرار گرفته و روایتگر اتفاقاتی می‌شوند که بر این کالای مورد نیاز مردم گذشته است.

بازار مسکن در چند سال اخیر نوسانات زیادی را تجربه کرده است و بعضا افزایش سرسا‌م‌آور قیمت‌ها تبعاتی را برای مردم به همراه داشته است. یکی از موضوعاتی که در این زمینه تاثیرگذار فراوانی داشته است، تصمیمات قانون‌گذاران است. این مستند سعی کرده است با مروری بر این تصمیمات ریشه نوسان قیمت مسکن را در دوره‌های مختلف کشف کند.

این مستند که به کارگردانی داود مرادیان تولید شده است پیش از این در دهمین جشنواره فیلم عمار حضور داشت و با استقبال بسیار خوبی مواجه شد؛ حال این اثر در نمایش تلویزیونی خود از برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» پخش و بررسی خواهد شد.

در این قسمت و پس از پخش مستند، نشست کارشناسی و نقد و بررسی با موضوع این مستند برگزار خواهد شد و علل گرانی مسکن و آشفته‌شدن این بازار در دوره‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد. علاوه بر این، محمدتقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت. این قسمت از برنامه به اضافه مستند روز سه‌شنبه ۲۹ بهمن ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۳۰ بهمن ساعت ۹ و جمعه ۲ اسفند ساعت ۱۳:۳۰ است

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا و کارگردانی محمدرضا رضاییان با دکوری جدید و آیتم‌هایی متنوع سه‌شنبه‌های هرهفته ساعت ۲۰:۳۰ به روی آنتن شبکه مستند می‌رود.