مستند بلند «خانه» ساخته افسانه سالاری

پایگاه خبری نمانامه: مستند بلند «خانه» را که افسانه سالاری کارگردان ایرانی درباره زندگی یک خانواده مهاجر افغان ساخته به بخش مسابقه اصلی جشنواره «ویزیون دو ریل» سوئیس راه یافته است.
خبرگزاری آناتولی نوشت: افسانه سالاری، کارگردان ایرانی مستند «خانه» گفت که مستند بلند «خانه» با نام بین المللی «The Silhouettes» ساخته وی برای شرکت در بخش مسابقه اصلی پنجاه و یکمین جشنواره بین المللی «ویزیون دو ریل» سوئیس انتخاب شده است.

وی درباره موضوع این مستند توضیح داد: این فیلم در طول ۴ سال ساخته شده است، داستان خانواده‌ای افغانستانی در تهران را روایت می‌کند. پسر جوان این خانواده که در ایران به دنیا آمده و بزرگ شده است، تصمیم می‌گیرد برای اولین بار به افغانستان برود و در آنجا زندگی کند، کشوری که هرگز آن را ندیده است. این اتفاق، مسیر تازه‌ای برای این خانواده رقم می‌زند.

به گفته سالاری این مستند که به صورت مشاهده‌گر ساخته شده است پیش از این منتخب فاندهای معتبری از «جشنواره ساندنس» و «جشنواره بوسان» شده است. همچنین مستند خانه سال گذشته جایزه بهترین پیچ «جشنواره کارلووی واری» را از‌ آن خود کرده است. این فیلم در کالکتیو داکمانیاکس تهیه شده است.

سالاری همچنین تهیه کنندگی فیلم مستند «تارهای ممنوعه» که درباره یک گروه موسیقی راک افغانستانی بود را بر عهده داشته است. این فیلم نیز در جشنواره های «ایدفا» آمستردام و «حقیقت» تهران حضور داشت.