مستند آنها نباید پیر شوند

 

پایگاه خبری نمانامه: به نقل از هالیوود ریپورتر، «آنها نباید پیر شوند»، که اسمش را از شعر لارنس بینیون در سال ۱۹۱۴ به نام «برای افتادگان» برگرفته است، نخستین اثر این فیلمساز برنده اسکار پس از آخرین فیلمش «هابیت» بود. این فیلم همچنین قرار است نخستین نمایش خود را در فستیوال فیلم لندن پس از گذشت ۱۰۰ سال از پایان جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۸ داشته باشد.
«آنها نباید پیر شوند» شانزدهم اکتبر به نمایش در خواهد آمد و نشست خبری آن با جکسون و مارک کرمود منتقد سینما همزمان با به نمایش در آمدن آن برگزار خواهد شد.
«آنها نباید پیر شوند» که بر اساس علاقه شخصی جکسون به موضوع جنگ جهانی اول است، از فیلم های واقعی که از منابعی نظیر موزه سلطنتی جنگ و بی بی سی بدست آمده ساخته شده است و با استفاده از صدای سربازان و تصاویر واقعی (که رنگی و سه بعدی شده اند) جنگ را به صورتی که تا به حال نمایش داده نشده نشان می‌دهد.
جکسون در این باره گفت: «من می‌خواستم که به آن زمان بروم و این انسان ها را به دنیای مدرن بیاورم، تا بتوانند بار دیگر زنده شوند به جای اینکه همانند یک فیلم چارلی چاپلین نشان داده شوند. با استفاده از قدرت پردازش کامپیوترهای امروزه می توانیم محدودیت های سینمای صدسال پیش را از بین ببریم و جنگ را آنگونه که آنان تجربه کردند ببینیم و بشنویم.»
تریشا تاتل کارگردان فستیوال فیلم لندن هم در این باره افزود: «با استفاده از صدای اصلی و آرشیو تصاویر، او (جکسون) به سربازان اجازه می‌دهد که داستان خودشان را بگویند. کاری که تیم او روی محتوی فیلم انجام داده است و آنها را رنگی و سه بعدی کرده است بسیار زیباست و این افراد را که صدسال پیش زندگی کرده بودند را خیلی زنده نشان می‌دهد انگار که تصاویر اخیرا ضبط شده باشند.»