«مرضیه دباغ» در قاب تلویزیونی «شیخ طادی»

به قلم: جبار آذین

نمانامه: پرویز شیخ طادی، کارنامه ای مقبول و قابل دفاع در سینما و تلویزیون دارد و ساخته های سینمایی و سیمایی او، افزون بر مضامین و محتوای ارزشمند از ساختارهای هنری، سینمایی و تلویزیونی مطلوب برخورداراند.

فیلم خوش ساخت دفاع مقدسی «روزهای زندگی» و مجموعه تلویزیونی خوب «بانوی سردار» او را هنرمندی توانا و کار بلد نشان داد. شیخ طادی، بعد از کارگردانی سریال بانوی سردار که براساس زندگی و مبارزات یک زن قهرمان لر به نام «بی بی مریم» ساخته شده و با استقبال روبرو شد،کارگردانی سریالی دیگر را در این راستا تجربه کرده است؛ مجموعه تلویزیونی «آتش درگلستان». این سریال با نگاه به گوشه ای از مبارزات و زندگی مرضیه حدیدچی دباغ تولیدشده است.

درام خانوادگی و اجتماعی جذاب آتش در گلستان، داستان گیرای خود را با به تصویر کشیدن بخش هایی از زندگی این زن مبارز و قهرمان ملی در جغرافیای کردستان و غرب ایران و بر بستر رویدادهای سیاسی و اجتماعی کشور، روایت می کند. دومین سریال شخصیت و زن محور شیخ طادی، دارای فیلمنامه ای جمع و جور با داستانهای پرداخت شده، شخصیتهای باور پذیر، تنوع لوکیشن، فضا سازیهای متناسب با رخدادهای زندگی قهرمان اصلی سریال، بازیهای خوب و کارگردانی حساب شده و حرفه ای است.

مجموعه تلویزیونی آتش در گلستان، به رغم سیل سریالهای متوسط و زیر متوسط تلویزیون، از نظر محتوا و ساختار هنری، نگاه ملی به قصه واقعی زندگی یک قهرمان ملی، رعایت مولفه های گونه های خانوادگی، اجتماعی و حادثه ای و احترام به سلیقه و پسند مخاطب، در جایگاه و رده آثار مخاطب پسند و خوب تلویزیون قراردارد. این سریال تاریخی، اجتماعی، سیاسی، خانوادگی و ملی، محصول شبکه پنجم سیما و اثری با نمره بالا در کارنامه پرویز شیخ طادی و این شبکه است.