مراسم افتتاحیه «خیریه هنرمندان مهرآفرین» برگزار شد

پایگاه خبری نمانامه: مراسم افتتاحیه «خیریه هنرمندان مهرآفرین» با حضور چهره‌های مطرحی چون دکتر زهرا عابدینی (معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور)، قطب‌الدین صادقی (مدرس، کارگردان و بازیگر تئاتر و تلویزیون)، دکتر فاضل ململی (حامی خیریه هنرمندان مهرآفرین) و اعضای هیأت مدیره همچون محمدحسین لطیفی، فرهاد قائمیان، نسرین مقانلو، حسین مسافرآستانه، ناصر شیردل، علیرضا حقیقی، فرانک جابری و محسن زارع‌اشکذری در دفتر این موسسه برگزار شد.
محسن زارع‌اشکذری (مدیر عامل موسسه) در ابتدای این مراسم درباره اهداف «خیریه هنرمندان مهرآفرین» و دلیل تأسیس این موسسه مردم نهاد گفت: متأسفانه شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از آن زندگی معیشتی مردم و به خصوص هنرمندان را با سختی‌های بسیاری مواجه کرده است. همانطور که از اسم موسسه مشخص است، این نهاد قصد دارد با هدف اشتغال‌زایی، اعطای وام، بیمه و… به قشر فرهیخته کشور خدمات مختلفی را ارائه دهد.
نسرین مقانلو از اعضای هیأت مدیره این موسسه نیز به مشکلات مالی این روزهای برخی از هنرمندان اشاره و خاطرنشان کرد: حرفه ما احتیاج به نهادی دارد که هنرمندان بتوانند بدون دغدغه و با خیالی آسوده مشکلاتشان را بیان کنند. در حال حاضر و به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از هنرمندان کشورمان به خصوص اهالی تئاتر خانه‌نشین شده‌اند و در این میان هیچکس نیز به فکر چاره‌ای برای حال این افراد نیست. تحمل مشکلات مالی برای هنرمند بسیار سخت است زیرا این افراد به غیر از امور هنری به کار دیگری نمی‌توانند مشغول باشند.
قطب‌الدین صادقی از دیگر مهمانان حاضر در این افتتاحیه با اشاره به نقش مهم فرهنگ در رشد و اعتلای کشورها خاطرنشان کرد: وجود هنر و هنرمند در جوامع نقش بسزایی در کاهش این میزان از خشونت ایفا می‌کند به شرطی که به آن به اندازه کافی بها داده شود. در همه جوامع پیشرفته نیز خلأهای موجود را هنرمندان آن جامعه پر می‌کنند و این نقش پررنگ مقوله هنر را نشان می‌دهد.