ماریون کوتیار: جنبش MeToo یک انقلاب واقعی است

 

پایگاه خبری نمانامه: ماریون کوتیار بازیگر فرانسوی برنده اسکار در حاشیه جشنواره سن سباستین در ستایش جنبش من هم ( Metoo) و ضربه ای که این جنبش به جامعه مردسالارانه زده، صحبت کرد. او در افتتاحیه این جشنواره در روز جمعه جایزه دونوستیا را به خاطر فعالیت های هنری خود دریافت کرد.

او گفت:«در طی چند سال گذشته، این تفکر که زنان باید زیر قیومیت مردان باشند به طرز فزاینده ای از نظر عموم غیرقابل قبول شده. مشخصا از زمان جنبش Metoo به زنان اجازه داده شده که راحت تر صحبت کنند. این یک انقلاب واقعی است، یک انقلاب شدید و من خوشحالم که در طول زندگی ام شاهد آن بوده ام.»

کوتیار ادامه داد:«امروز به عنوان یک زن، ما می دانیم که می توانیم روی حمایت جامعه خودمان متشکل از مردان و زنان حساب کنیم و این مسئله مهمی است. در نتیجه این مسئله شاهد حضور زنان بیشتری در نقش های مختلف هستیم و هرچه بیشتر راجع به این مسئله صحبت کنیم، نگاهمان هم بیشتر تغییر خواهد کرد. مسائلی هستند که دیگر در جامعه امروز تحمل نمی شوند. مسائلی که قبلا با اینکه جامعه به طور کلی آن را قبول نداشت، توسط بخش زیادی از جامعه تحمل می شد.»

کوتیار همچنین با یادی از کرتا کاربو و روحیه زنانه و مردانه همزمان او گفت:«امروز بحث های زیاد و نفرت زیادی از جامعه مردسالارانه ای که در آن زندگی می‌کردیم به وجود آمده، جایی که زنان جایگاه مشخص و محدودی داشتند.»/ترجمه سینمادیلی