«مادر جبهه‌ها» ساخته شهرام میرآب

کارگردان «مادر جبهه‌ها» معتقد است این مستند قصه زندگی یک نفر نیست بلکه نمادی از تاثیر مثبت و غیر قابل انکار حضور زنان در سرنوشت هشت سال جنگ تحمیلی ماست.

شهرام میرآب اقدم کارگردان مستند «مادر جبهه‌ها» عنوان کرد: فیلمبرداری این مستند در قالب گفت و گوهایی کوتاهی با خانم محمودی به سال های ۸۴ و ۸۵ برمی‌گردد که در همان زمان هم به دلیل مساعد نبودن حال ایشان ، گفت و گوهای طولانی و مفصلی نیست.

وی افزود : این فیلمبرداری ها جسته و گریخته ادامه پیدا کرد تا اینکه در سال ۸۷ با فوت خانم محمودی پروژه متوقف شد.

وی گفت : ما همه این راش ها را به همراه عکس هایی که خانم محمودی در اختیارمان قرار داده بودند و تصاویر آرشیوی از انجمن دفاع مقدس و صدا و سیما باهم تدوین کردیم و حتی یک دقیقه هم بعد از فوت ایشان، فیلمبرداری را ادامه ندادیم و اصرار داشتیم با همان گفت و گوهای ایشان تمام شود.

وی معتقد است: نکته مهمی که در این مستند به وضوح دیده می شود، اهمیت و حضور زنان در دفاع است و نشان دادن نمونه‌های خاصی مانند خانم محمودی که حتی تا خط مقدم جبهه‌ها در کنار رزمنده‌ها حضور داشته است.

میرآب اقدم در پایان گفت: زمان این مستند حدود ۲۶ دقیقه است که کیفیت راش ها را بالا بردیم و پخش آن با کیفیت Full HD است.

مستند «مادر جبهه ها» دیشب سه شنبه ۱۹ آذر ساعت ۲۲ در سالن ۴ پردیس چارسو  روی پرده رفت. همچنین نوبت اکران دوم این مستند یکشنبه ۲۵ آذر ساعت ۲۰ در سالن شماره ۵ پردیس چارسو پیش بینی شده است.