مأموریت در مریخ ؛ خاطرات یک فضانورد

پایگاه خبری نمانامه: من نمی توانم تنها کسی باشم که خوراک زنده را از شبکه فضای عمیق که بر روی تلفن همراه ذخیره می شود، نگه دارد.

دیروز، در حالی که منتظر نوشیدن آبجو من برای رفتن به Goat، یک نوار غواصی شرقی Dallas در انتهای پایان روزهای ۳ تا ۶ بعد از ظهر در خانه های خصوصی، من صفحه وب DSN Now را باز کردم. این زمانی بود که من آن را دیدم: یک سیگنال بین یک آرایه آنتن در کانبرا، استرالیا و Opportunity rover در حال حاضر در معرض یک طوفان شدید و احتمالا مرگبار در مریخ است. من دوبار برداشتم و تلفنم را در بارنام حمام دادم، مبالغه در مورد پیام های مریخ. بطری را بر روی میز گذاشت و برگشت.

هیچ راهی وجود ندارد که در لحظه ای که این وسیله بین دیوار بی وقفه نشان داد بیدار بود، به نظر می رسید که بله، زنده بود، تا حدودی از طریق طوفان ارتباط برقرار می کرد. درست؟ اما آنجا بود.
وب سایت DSN Now، زمان واقعی انتقال داده ها بین فضاپیمای مختلف و آرایه های ارتباطی بزرگ ساخته شده در سراسر زمین را نشان می دهد. همه پروب های بزرگ در اینجا نمایش داده می شود: Voyager، Hayabusa-2، InSight و بیشتر. صفحه دارای معیارهای سرد، مانند فاصله فضاپیما از زمین و زمان گردش دور مورد نیاز برای ارسال پیام است.

طبق گفته کانبرا، فضاپیمای مریخ دارای پنجره های uplink و downlink است که در سراسر سال به دلیل تفاوت بین چرخش های زمین و مریخ متفاوت است. به این معنی است که rovers دستورات را در صبح، زمان مریخ دریافت می کنند و سپس داده ها را در روز خود انتقال می دهند. وقتی که سیگنال روی گوشی من ظاهر شد، در استرالیا ساعت ۹ صبح بود یا خیر، بنابراین زمانبندی حساس بود.

همان انقلاب اطلاعاتی که به من اجازه می دهد ارتباطات فضای عمیق را از روی صندلی بچرخاند، همچنین من را قادر می سازد تا مقامات امور عمومی در استرالیا را کنترل کنند. من از کانبرا ایمیل فرستادم و چندین بار بعد از پاسخ Glen Nagle، مسئول ارشد پشتیبانی عملیات ناسا در آنجا گفتم:

“من فرض میکنم که شما به سمت وبسایت شبکه عمیق شبکه فضایی نگاه می کنید؟ در ساعت های اولیه ما امروز، یکی از آنتن های ما – ایستگاه فضایی عمیق ۳۴ – نشان می دهد که از Comms برای Orbiter Reconnaissance Orbiter (MRO) و Opportunity Exploration Rover (MER1) مریخ پشتیبانی می کند. شایان ذکر است که اطلاعاتی که در DSNnow ظاهر می شود ممکن است گیج کننده باشد، همانطور که ما با فضاپیمای مختلف مریخ در یک آنتن ارتباط برقرار می کنیم، همیشه نمی توان به راحتی گفت که کدام یک از این فضاپیما با استفاده از داده ها و خطوط سیگنال حامل نمایش داده می شود. ”
او اضافه کرد که پایگاه داده DSN Now توسط برنامه ها و ربات های توییتر استفاده می شود، به این معنی که مثبت های کاذب در مکان های مختلف نمایش داده می شود. به عنوان آموزشی که این پاسخ ثابت شده است، او توصیه کرد که با آزمایشگاه پروانه میلگرد تماس بگیرد تا ببیند که آیا هر ارتباطی به طور خاص از طرف Opportunity در جریان گذار ردیابی دریافت شده است.

اوپی و من
من یک ایمیل به Andrew Good در JPL فرستادم تا ببینم آیا Opportunity با زمین صحبت کرده است یا نه و مدتی فکر نکرد که در مورد مریخ فکر کند. صبح بعد، هنگام نوشیدن فنجان ۵ قهوه من، خوب با پاسخ پاسخ داد و گفت: “من هیچ تغییری در وضعیت موجود در رودخانه ندیده ام”.

و او قطعا می تواند داشته باشد. سرنوشت Opportunity جامعه فضایی را در بر گرفته است. مزایای رسانه های اجتماعی برای “Oppy” رویکردی به سطح دیزنی از بین بردن انسان های مردانه. اما غیر ممکن است که ماشین برای رانندگی ریشه کند، که به نوعی نشان می دهد که انسان فقط می تواند به اندازه کافی بی رحمانه و باهوش باشد تا بتواند در بیش از یک سیاره زندگی کند.

بسیاری از معجزات مدرن در ارتباط با ساعت های خوشحال من با فرصت های ارتباطی فضایی، فضا، الکترونیک شخصی، رباتیک پیشرفته وجود داشت، اما باید توجه داشت که رسانه های مدرن است. اگر فرصتی از خواب بیدار شد، پیش از آنکه حتی آب خالصم را پایین بیاورم، اخبار جهانی می شد. اما فقط چند ساعت پس از آن، روحیه را احساس کردم و گفتگو کوتاهی داشت، فقط بین ما.

از روی صندلی من در The Goat، مریخ هرگز خیلی نزدیک نبود.