لیلا زارع؛ بازیگری محبوب و بی حاشیه

پایگاه خبری نمانامه: لیلا زارع را می توان از جمله بازیگران متفاوت سینما و تلویزیون ایران دانست. بازیگری که با فیلم سینمایى «ما همه خوبیم» به کارگردانى بیژن میرباقرى در سال ١٣٨٣ و با دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از بیست و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به سینما معرفى شد. فیلم موفقى که در ١١ رشته جشنواره فجر کاندیدا شد و در دو رشته هم سیمرغ گرفت.

و بعد با فیلم تلویزیونی ارمغان تاریکی خیلی زود توانست با چهره ای نجیب و آرام جای خود را بین مخاطبین باز کند و در نقش های دیگری که ایفا کرد به یکی از چهره های محبوب سینما و تلویزیون تبدیل شود.

لیلا زارع در حال حاضر یکی از صد چهره تاثیر گذار سینمای ایران است که بدون هیچ حاشیه ای توانسته است خود را در این فضا مطرح کند. گرچه کاراکتر او به زنی آرام و نجیب بیشتر نزدیک است ولی در طول این سالها توانست قالب آرام خود را بشکند و در نقش های متفاوتی ظاهر شود.

نکته ای که بیش از هر چیز دیگری در کارنامه هنری وی به چشم می خورد این است که عمده نقش های این بازیگر در ذهن مخاطب تاثیر فوق العاده ای را به جای می گذارد و به همین خاطر می توان سبک خاص و منحصر بفردی را برای او قائل شد.

لیلا زارع در حالی وارد فضای سینمای ایران شد که بسیاری از بازیگران زن سینما به عملهای زیبایی صورت روی آوردند و همین اقدام تبدیل به یک باور ناخرسند در هنر هفتم شد و در پی آن بازیگران زیادی چنین رویکردی را پیش گرفتند و شاید یکی از موضوعاتی که باعث شد سینمای دهه هشتاد و بعد آن از دهه های قبل تر به شدت افت کند، صورت هایی بود که به واسطه عمل های جراحی به یکدیگر شبیه شدند و متاسفانه سینمای ایران به معنای واقعی، بازیگری چون فاطمه معتمدآریا را در کالبد خود متولد نکند.

روال این امر باعث شد که بازیگر زن با چهره طبیعی در سینمای ایران تبدیل به یک مهره نایاب شود و بسیاری از کارگردانان و تهیه کنندگان سینما و تلویزیون برای سپردن نقش در فیلم های تاریخی با مشکل روبرو شوند.

از این رو لیلا زارع از جنس بازیگران نایابی است که تن به عمل های عجیب و غریب زیبایی نداده است و صورت او می توان نماد یک زن نجیب و اصیل ایرانی دانست.

فیلم شناسی 

– معکوس (۱۳۹۷)
–  جن زیبا (۱۳۹۶)
– یک کیلو و بیست و یک گرم (۱۳۹۵)
–  آذر (۱۳۹۵)
–  کمدی انسانی(۱۳۹۵)
–  سمفونی تولد (۱۳۹۴)
–  غیرمجاز (۱۳۹۴)
–  امتحان نهایی (۱۳۹۳)
– شیفت شب (۱۳۹۳)
– ذوب شدن پادشاه (۱۳۹۳)
– با دیگران (۱۳۹۲)
– شیفتگی (۱۳۹۲)
– گنجشکک اشی مشی (۱۳۹۲)
– کارناوال مرگ (۱۳۸۷)
– پستچی سه بار در نمی‌زند (۱۳۸۷)
– سوپراستار (۱۳۸۷)
– خواب لیلا (۱۳۸۶)
– به امید دیدار(۱۳۸۹)
– باغ آلوچه (۱۳۸۴)
– خانه روشن (۱۳۸۴)
– ما همه خوبیم (۱۳۸۳)

جوایز و افتخارات

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر برای فیلم ما همه خوبیم از بیست و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم شیفت شب از سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نخل زرین

بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در سریال ارمغان تاریکی از سومین جشنواره جام جم

نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن جشنواره فیلم فجر برای فیلم خون شد از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر