فیلم «کیارستمی و عصای گمشده» ساخته محمودرضا ثانی

پایگاه خبری نمانامه: فیلم بلند «کیارستمی و عصای گمشده» به کارگردانی محمود رضا ثانی و تهیه‌کنندگی بهروز نشان که هم اکنون در بازار فیلم جشنواره برلین حضور دارد؛ در بخش مسابقه جشنواره فیلم «سانتیاگو» در شیلی معروف به کشور آتشفشان‌ها رقابت می کند.

جشنواره فیلم سانتیاگو شیلی دوره ششم خود را از تاریخ ۱۵ تا ۱۸ اسفند ماه مصادف با ۵ تا ۸ مارس ۲۰۲۰ برگزار می کند.

این جشنواره فضایی برای برقراری ارتباط بین فیلمسازان با تولیدکنندگان در صنعت سینما است و هدف آن خدمت به سینما و سکوی پرتابی برای فیلمسازان جوان و همچنین فیلمسازان با تجربه برای ایجاد کیفیت و تنوع است.

هیات داوران این رویداد سینمایی از متخصصان سینمای جهان، تلویزیون، ارتباطات و غیره تشکیل شده است.

«کیارستمی و عصای گمشده» ساخته محمود رضا ثانی پیش از این در جشنواره های «سالتو»، «اوراسیا در روسیه»، «کوهستان سبز» و «تندیس طلایی» در آمریکا روی پرده رفته و موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از این جشنواره‌ها و تندیس طلایی شد.

«کیارستمی و عصای گمشده» به مدت‌زمان ۹۰ دقیقه، روایتی از نوع نگاه کیارستمی به زندگی و سینما است که ثانی در مدت ۴ سال و زمانی که کیارستمی کارگاه‌های آموزشی سینمایی در اسپانیا و کلمبیا برگزار می‌کرد، تلاش کرده است بینش یک مؤلف، دیدگاه و جهان‌بینی وی را به تصویر بکشد.

محمودرضا ثانی پیش از ساخت فیلم بلند «کیارستمی و عصای گمشده»، کتاب عباس کیارستمی و درس‌هایی از سینما را تألیف کرده که این کتاب به زبان‌های مختلف ترجمه و در ایران و آمریکا چاپ و توزیع‌شده است.