فیلم کوتاه «شوفر» در دو جشنواره جهانی

نمانامه: فیلم کوتاه «شوفر» به کارگردانی رضا نجاتی و تهیه‌کنندگی حسین کاکاوند به جشنواره‌های جهانی فیلم‌های کودکان و نوجوانان CINEMA IN SNEAKERS و KINOLUB در لهستان راه یافت.

جشنواره CINEMA IN SNEAKERS در سال ۲۰۱۳ با هدف تبدیل‌شدن به انجمنی که در آن تجربیات و دانش در رابطه با مشکلات جوانان را در دنیای معاصر تبادل شود، تأسیس شد. این رویداد اهمیت دسترسی یک گروه سنی مشخص را به عناوین سینمایی متنوع و هدفمند را برجسته و آن را به عنوان بخشی ارزشمند از رشد یک جوان متعادل و بافضیلت معرفی می‌کند.

فیلم کوتاه «شوفر» علاوه بر حضور در یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم و رسانه برای کودکان و جوانان Cinema in Sneakers  لهستان، نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه این رویداد نیز شده‌ است. این جشنواره، امسال از ۲۴ می تا ۴ ژوئن (۳ تا ۱۴ خرداد ۱۴۰۲) در ورشو برگزار خواهد شد.

«شوفر» در ماه ژوئن در بخش مسابقه هشتمین دوره جشنواره کودکان و نوجوانان Kinolub لهستان نیز حضور خواهد داشت. جشنواره بین‌المللی KINOLUB ، جشن فیلم‌های تولید شده برای کودکان و نوجوانان است. این رویداد از سال ۲۰۱۵ هر ساله در ماه ژوئن برگزار شده و تقریباً شاهد یازده هزار بازدیدکننده از سراسر جهان است. برندگان هر دوره توسط هیئت داوران حرفه‌ای بزرگسال و هیئت داوران کودکان و نوجوانان انتخاب و جوایز مالی و تندیس جشنواره را دریافت خواهند کرد.

خلاصه داستان:

فیلم کوتاه «شوفر»، داستان پسر نوجوانی را به تصویر می‌کشد که به اصرار پدر مجبور به یادگیری رانندگی می‌شود. این فیلم علاوه بر حضور در جشنواره‌های داخلی و دریافت پروانه زرین و دیپلم افتخار بهترین فیلم کوتاه داستانی از سی و سومین جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان اصفهان، در حضور بین‌الملل خود به جشنواره‌های بروکسل بلژیک و میهودو ژاپن نیز راه یافته است. محمدامین طاهری، امید سلیمی و علی باقری در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

عوامل فیلم کوتاه «شوفر» عبارتند از:

نویسنده و کارگردان: رضا نجاتی، تهیه‌کننده: حسین کاکاوند، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: حسان پرنده، دستیار دوم کارگردان: محسن رومی، با تشکر از: مهران قربانی، منشی صحنه: زهرا خضوعی، تدوین: عماد خدابخش، دستیار تدوین: مرجان طبسی، مدیر فیلم‌برداری: آرمان فیاض، دستیار اول فیلم‌بردار: مجید نعیمی، دستیاران فیلم‌بردار: علی محمدی، سیدعرفان تیره، حسن رضایی، اصلاح رنگ: فربد جلالی، طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان، صدابردار: سامان شهامت، دستیار صدا: جابر انصاریان، موسیقی: پیام آزادی، طراح گریم: امید گلزاده، مجری گریم: سهراب اندامی، طراح صحنه و لباس: بابک تحمیلی، دستیاران صحنه و لباس: حامد پاژوند با تشکر از رضا محمدپور، مدیر تولید: حامد جعفری، طراح پوستر و لوگو: سیروس سلیمی، تصویربردار پشت‌صحنه: آرش ملاحسنی، مسئول دوربین: بهنام جعفرزاده، هلی‏‌شات: محمود ابراهیمی، سینه‏ موبیل: عباس پارسا، تدارکات: فردین آقایی، علی ناظری، عکاس: محمد معصومی، طراح تریلر: میدیا کیاست و مشاور رسانه‌ای: علی کشاورز