حضور فیلم کوتاه «خرچنگ» به جشنواره «آنی بار»

 

پایگاه خبری نمانامه: به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پویانمایی «خرچنگ» ساخته‌ شده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جشنواره‌ انیمیشن «آنی بار» کشور کوزوو به نمایش درمی‌آید.

این فیلم کوتاه در روز چهارم مردادماه ۱۴۰۰ (۲۶ ژولای ۲۰۲۱) ساعت ۸:۳۰ در سینما لیک در یک مجموعه‌ ۵۵ دقیقه‌ای به همراه پنج فیلم از کشورهای سوییس، رومانی، تایوان و فرانسه به نمایش درخواهند آمد.

«خرچنگ» به‌ کارگردانی شیوا صادق‌اسدی در امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته شده و به تازگی جایزه‌ طلایی بهترین فیلم از نگاه مخاطبان و دیپلم افتخار داوران کودک سی‌ و سومین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم‌های کوتاه درسدن آلمان را نیز از آن خود کرده است.

برگزارکنندگان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی در کشور کوزوو اعلام کرده‌اند که امسال با وجود انتشار ویروس کرونا برای بهره‌مندی بیشتر مخاطبان انیمیشن، پنج اجرای بین‌المللی توسط انیماتوران صاحب‌نام دنیا پیرامون موضوعات تخصصی انیمیشن برگزار می‌شود.

نحوه برگزاری این رویداد امسال به صورت ترکیبی، حضوری و آنلاین است.

از میان ۱۴۰۰ فیلم ارسال شده به این جشنواره، ۳۰۰ فیلم برای ارایه در ۹ بخش انتخاب شدند و ۶ بخش رقابتی شامل بخش‌های بین‌الملل، دانشجویی، فیلم‌های منطقه بالکان، موزیک ویدیو، فیلم بلند و فیلم‌هایی با موضوع حقوق بشر و سه بخش غیر رقابتی شامل چشم‌انداز،  فیلم‌های کودکان و نوجوانان و فیلم‌های تجربی می‌شود.

همچنین قرار است علاوه بر برندگان هر ۶ بخش رقابتی به فیلم منتخب از نگاه تماشاگران نیز جایزه‌ای اهدا شود.

دوازدهمین جشنواره‌ انیمیشن «آنی بار» از یک تا هشت مرداد ۱۴۰۰ (۲۳ تا ۳۱ ژولای ۲۰۲۱) در شهر «پ یا» در کشور کوزوو برگزار می‌شود.

«خرچنگ» فیلم موفق کانون با حضور در بخش مسابقه‌ بین‌الملل این جشنواره، بیست‌ و دومین حضور بین‌المللی خود را رقم زد.

منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان