موفقیت فیلم کوتاه «حباب» در جشنواره گرالها

نمانامه: فیلم کوتاه « حباب » به کارگردانی حامد اریب، موفق شد که سه جایزه بخش مستند جشنواره بین‌المللی فیلم گرالها Gralha Film Festival کوردوبا در برزیل را از آن خود کند .

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیلم کوتاه یادشده جایزه بهترین مستند، بهترین کارگردانی مستند و بهترین تدوین فیلم مستند جوایزی هستند که فیلم حباب به عنوان نماینده ایران در این جشنواره کسب کرد . مراسم اختتامیه این جشنواره به صورت آنلاین در تاریخ ۵ آوریل سال‌جاری برگزار شد .

فیلم کوتاه حباب، که به تهیه‌ کنندگی حامد اریب و همکاری شرکت سینمایی « لوتوس فیلم بی وی» « LUTUSFILM BV » از کشور هلند و شرکت فیلم‌سازی « سیکا فیلم » تهیه شده است ، روایت مردی است که کشور خود را بی خبر و خداحافظی ترک می کند، و اکنون در غربت، مادر، پاسخش را نمی‌دهد، «حباب» روایت سرگشتگی انسان است که در غربت تجربه می‌کند، روایت جبر و غربت و برای یافتن راهی برای ادامه زندگی تلاش می‌کند، ولی مهاجرت و غم غربت ویرانگر است و زندگیِ در تعلیق .

فیلم کوتاه «حباب» به کارگردانی حامد اریب، پیش از این موفق شده بود که جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و فیلمنامه فستیوال FFTG ۲۰۲۰ نیویورک و بهترین فیلم مستند کوتاه جشنواره برلین ایندی ۲۰۲۱ و جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم کودکان آریایی جیپور هندوستان ۲۰۲۱ و جایزه بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه و بهترین تدوین جشنواره فیلم مستقل برزیل و چندین جوایز دیگر از فستیوالهای جهانی فیلم را کسب کند .

این فیلم کوتاه داستانی در کشورهای ترکیه و ایران تصویربرداری و تولید شده است و مدت زمان این فیلم ۲۱ دقیقه است.