فیلم‌ «هامون و دریا» به کارگردانی ابراهیم فروزش

پایگاه خبری نمانامه: فیلم‌ «هامون و دریا» به کارگردانی ابراهیم فروزش از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روز پنج‌شنبه ۲۲ اسفند روی پرتال اینترنتی کانون قرار می‌گیرد.
به گزارش رسیده، کانون به منظور پر کردن مفید اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در این روزهای تعطیلی، هر روز صبح یکی از تولیدات سینمایی یا تئاترهایش را در پرتال اینترنتی خود منتشر می‌کند. به همین منظور کانون در نظر دارد فیلم‌ «هامون و دریا» به کارگردانی ابراهیم فروزش را در روز پنج‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ به نمایش در آورد.
فیلم «هامون و دریا» تولید سال ۱۳۸۶ کانون است که در خلاصه داستان آن آمده: «داستان هامون نوجوان دوتار‌نوازی است که به همراه مادربزرگش در روستایی زندگی می‌کند و بین او و دریا دخترعمویش عشقی فرازمینی جاری است تا اینکه بیماری دریا (دختر قالیباف روستایی، هامون و تعدادی از نوجوانان روستا را به کویر می‌کشاند تا آن‌ها با گذر از آن مسیر پرخطر برای دریا دارو تهیه کنند و عشق واقعی این دو دل‌باخته معنا پیدا می‌کند…»
این فیلم به مدت ۲۴ ساعت روی خروجی پرتال اینترنتی به نشانی www.omid.kpf.ir به‌صورت رایگان قابل دسترس است.
«کلانتری غیرانتفاعی» به کارگردانی زنده‌یاد یداله صمدی و نویسندگی سیدمهدی شجاعی و بهزاد بهزادپور تولید سال ۱۳۸۷ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نخستین فیلمی بود که روز چهارشنبه ۲۱ اسفند از ساعت ۹ صبح روی پرتال اینترنتی قرار گرفت.
بر اساس این خبر، در این روزها که شاهد شیوع بیماری کرونا در کشور هستیم و به دلیل تعطیلی مدارس، مهد کودک‌ها و مراکز فرهنگی هنری، کودکان و نوجوانان باید در خانه‌ها و در کنار والدین خود حضور داشته باشند، با تلاش داوطلبانه مربیان کانون محتواهایی در حوزه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و سرگرمی تولید و در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.
همچنین گزیده‌ای از انیمیشن‌ها، فیلم‌ها و کتاب‌های کانون به‌صورت رایگان برای استفاده خانواده‌ها منتشر شده است.
علاقه‌مندان می‌توانند برای دسترسی به پیک امید کانون به پایگاه www.omid.kpf.ir مراجعه یا با هشتگ‌های «#در دل دارم امید،#کانون امید، #پیک امید و #برای حال_ خوب» این آثار و فیلم‌ها را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند.
بر همین اساس این طرح، تا پایان تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا تداوم خواهد داشت. پیک امید فعالیت داوطلبانه و جهادی مربیان کانون در شرایط بحران و خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان است که در فضای مجازی دنبال می‌شود.
همچنین ارائه نسخه الکترونیکی بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب و ۲۰ عنوان کتاب‌ صوتی کانون در سایت اینترنتی کانون از روز شنبه ۱۷ اسفند به مدت یک هفته و به صورت رایگان آغاز شده است.