فیلم نوآر «شب شکارچی» محصول سال ۱۹۵۵

 

پایگاه خبری نمانامه: یونیور سال پیکچرز قصد دارد درام جنایی «شب شکارچی» به کارگردانی چارلز لوتن است که اقتباسی از رمان دیویس گروب است را دوباره سازی کند.

مت اورتون نویسنده سریال جنایی معمایی «عملیات نهایی»(۲۰۱۱) در حال نگارش فیلمنامه است. گرچه اطلاعات کمی در مورد جزییات این پروژه منتشر شده، اما انتظار می رود نسخه جدید اقتباسی مدرن و امروزی از رمان باشد.

ماجرای شب شکارچی در دوران بحران اقتصادی دهه ۳۰ میلادی در جنوب آمریکا میگذرد. این فیلم قصه واعظ مذهبی متعصب و بدذاتی به نام هاری پوئل (با بازی رابرت میچام فقید) است که روی انگشتان دست راستش کلمه عشق و روی انگشتان دست چپ‌اش کلمه نفرت را خال‌کوبی کرده. او به خاطر سرقت ماشین به زندان می‌رود و در آنجا با دزدی به نام بن هارپر آشنا می‌شود. هارپر پیش از دستگیری توسط پلیس، به جان پسر کوچک‌اش می‌گوید که ۱۰ هزار دلار  پول دزدی در عروسک خواهرش پرل مخفی شده‌است و از پسرش می‌خواهد قسم بخورد جای پول را حتی به مادرش نگوید. هارپر، در سرقت بانک مردی را کشته و محکوم به اعدام است. پوئل پس از آزادی از زندان، به نیت تصاحب پول، خانواده هارپر را پیدا و با همسر او ازدواج می‌کند و…

فیلم در سال اکران خود بازتابهای بسیاری داشت و کاراکتر واعظ مذهبی حساسیت برانگیز بود.